Peter Vilhelm Svendsen Steenberg, f. 22.3.1840 Kgl Fødselsstiftelse

Startet af Hanne Ring, 21 Jan 2017 - 13:12

Forrige emne - Næste emne

Hanne Ring

Jeg søger om hjælp til at finde Peter Vilhelm Svendsen Steenberg, som iflg optegnelser skulle være født på Kgl. Fødselsstiftelse 22.3.1840 af patient nr 615. Jeg kan hverken finde ham i fødsels-/udskrivningsprotokoller.
1. gang, jeg kan spore ham er som 3.årig, hvor han er i pleje under Københavns Fattigforsorg hos skomager Beck, Dysted, Toksværd sogn, Præstø Amt (står i Kontraministerialbog Præstø Amt, Toksværd sogn, 1836-1854 – tilgangslisten opslag 181, side 398). Kan følge ham resten af livet med samme fødselsdata - fra 3.årig, som konfirmand, i Lægsruller, tjenestesteder, giftemål, bopælsændringer til sin død 29.1.1922 (Præstø Amt, Næstved Sct. Mortens sogn, kontraministerialbog 1920-1923, opslag 231). 
Håber meget på hjælp.
Mvh
Hanne Ring

John Damm Sørensen

Hej Hanne,

Hvor har du patientnummer 615 fra?
Det synes som en fødende med så højt et nummer føder omkring september.

Hilsen
John

Hanne Ring

Hej John
Det står i Kirkebog under 'Begravelser mænd' (Præstø Amt, Næstved Sct. Mortens sogn, kontraministerialbog 1920-1923, opslag 231).
Jeg har set, at fødsler af mødre under nr 615 er registreret i september 1840. Har også været på Rigsarkivet, og arkivarierne kunne heller ikke finde ham. Deres bud var: Søg hjælp hos de mange dygtige slægtsforskere, der er i DK. Hvad jeg her prøver, og håber meget på hjælp.
Peter Vilhelm er det eneste 'hul', som jeg har i min og min mands slægt, som jeg har ført tilbage - for de flestes vedkommende - til 1600-1700 tallet.
Mange hilsener
Hanne