Ny computer og nyt "skriveprogram"

Startet af Judith Olsen, 09 Feb 2017 - 16:21

Forrige emne - Næste emne

Judith Olsen

Hej til alle

Desværre er jeg nødt til snart at udskifte min gamle stationære computer, som kører med Windows Vista (desværre, fordi jeg har været rigtig glad for denne "model").

Det bliver jo så en computer med Windows 10, og så er udfordringen et nyt "skriveprogram". Jeg har ikke lyst til at skulle betale hvert år for at benytte Microsoft Office, men alle mine notater om slægten er oprettet i Microsoft Office Word 2007 og Office Excel 2007.

Eller har jeg misforstået noget omkring årlig betaling ?

What to do ?

Har kigget lidt på Open Office / Libre Office, men kan jeg "konvertere" mine Word 2007 dokumenter til Open Office / Libre Office uden alt for megen hurlumhej.

Er nødt til at sige, at jeg nok er, hvad en tidligere kollega omtalte sig selv som, nemlig: "EDB-mongol".

Nogen gode råd at hente hos jer, som ved meget mere end jeg ?
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Hans Chr. Baagøe

Hej

Besværet med konverteringen til Libre Office/ Open Office afhænger af, hvor mange specielle funktioner, du har benyttet i dine eksisterende dokumenter/regneark.

Hvis du har søjlediagrammer og andre grafiske visninger i Excell, skulle man tidligere flytte disse ark over som de sidste i projektet, inden de skulle åbnes i Libre Office / Open Office. da disse ark blev udeladt ved indlæsningen. Jeg ved ikke, hvor godt det fungerer i de nye versioner.

Du kan jo gøre forsøget på din gamle PC. Hvis du undlader at gemme i Microsofts formater, har du ikke ødelagt formateringen i dine dokumenter.

De to gratis programmer kan også benyttes til at konvertere dine MS-Office-filer mellem de forskellige udgaver af MS-Office, hvilket har vist sig særdeles nyttigt i nogle tilfælde.

Med hensyn til årlig betaling for MS-office, så er det vel kun for Office-365?

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Arne Feldborg

#2
Hvis du har de originale installations-filer til Office 2007 kan du godt installere den under Windows 10.

Men ellers vil Open Office / Libre Office meget langt hen ad vejen kunne dække dit behov. Konvertering af Word-filer og almindelige ikke alt for komplicerede regneark er rimelig problemfrit.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Georg Brandt Christensen

Citat fra: Judith Olsen [3273] Dato 09 Feb 2017 - 16:21
Hej til alle

Det bliver jo så en computer med Windows 10, og så er udfordringen et nyt "skriveprogram". Jeg har ikke lyst til at skulle betale hvert år for at benytte Microsoft Office, men alle mine notater om slægten er oprettet i Microsoft Office Word 2007 og Office Excel 2007.

Eller har jeg misforstået noget omkring årlig betaling ?

What to do ?


Hej Judith Olsen
Det er kun Microsoft Office 365 du skal betale årligt abonnement for.
Du kan stadig købe Microsoft Office pakken med en engangsbetaling.
Uden Microsoft Office Outlook - det store mailprogram - koster MS Office Home fra 865 til 995 kr.

Søg på Microsoft Office på nettet så kan du se hvor og hvordan du køber pakken.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Judith Olsen

Tusind tak til Hans Christian, Arne og Georg for jeres svar.

Det lettede at høre, at jeg kan få mine Word-dokumenter med mig på en ny computer.

Jeg har selvfølgelig sikret mig kopier, men alligevel.

Og jo, Arne - jeg har cd-en med Word 2007 liggende, og det er godt at høre, at den kan køre under Windows 2010 - flere gange har jeg desværre hørt noget andet i forskillige computer-salgsbutikker, men de vil selvfølgelig også gerne have mer-salg  ;D

Jeg har heldigvis ingen komplicerede Excel-ark, som skal overføres.

Endnu en gang - tusind, tusind tak til jer alle tre.

Nu er jeg lidt mere tryg ved at starte med en ny computer.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Judith Olsen

Blot en lille opdatering:

Den nye bærbare er i hus.

Office 2007 er installeret - og jeg har selv gjort det  ;D

Al slægtsforskningen i Word og Excel er overført.

Jeg er bare så dygtig, at jeg fortjener en hundekiks ;), men jeg ved ikke om Max, vores labrabor vil dele :P

Tak igen for support og støtte.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk