Slægtshisotriske centre - Noget i gør brug af

Startet af Helle Jespersen, 13 Feb 2017 - 11:19

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg er blevet gjort opmærksom på, en mulighed for at søge via de slægtshisotriske centre der er rundt omkring i landet.
En service fra familysearch, som de stiller gratis til rådighed.

Jeg har endnu ikke selv gjort mit indtog der, da jeg først lige her hen over weekenden er blevet gjort opmærksom på, at det er en mulighed at besøge dem, og at man af den vej både kan få råd og vejledning til sig forskning, men også, at man kan benytte diverse betalingssider fra deres centre.

Der er intet religiøst formål, kun ren og skær slægtshistorie.

Er der nogen af jer der har benyttet jer af den mulighed eller vidste I, at det var en mulighed?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Buchard

Ja, jeg har brugt det lille center i Esbjerg.
Man skal bestille den ønskede film nogle måneder i forvejen og vil få en mail, når filmen ligger på det ønskede slægtshistoriske center.

Så gå bare i gang - men check lige, om ikke den ønskede film allerede ligger i kopieret form på www.familysearch.org

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Helle Jespersen

Det jeg vil se er en passagerliste fra Australien fra 1914.
Den er der kun adgang til via centeret.

Så jeg må derud og slå det op og se hvad der gemmer sig der.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Claus Nissen

Hej Helle

Jeg har besøgt centeret her i Odense nogle gange og de er rigtig flinke til at hjælpe.

og så har de gratis adgang til Ancesty.com, MyHeritage.com Svenske Arkivdigital.se samt sikker mange flere databaser.

Der er adgang een aften om ugen.

mvh

Claus

Marianne Kiel Hein

Det lyder super fedt...
Hvor kan man se, hvor centrene ligger - det kunne jo være fedt, hvis der også var et i nærheden af mig...

Claus Nissen

Hej Marianne

her er et link til mormonerne hjemmeside hvor også alle lokalafdelingerne er omtalt.

http://www.mormon.dk/locations

mvh

Claus


Bodil Grove Christensen

Jeg er leder af Slægtshistorisk Center i Skive, og vi har en hel del gæster, som kommer for at benytte centret.
Heldigvis er der mange, som ringer eller mailer på forhånd, så vi kan tilrettelægge besøgene på forhånd, det er rigtig godt.

Typisk vil gæsterne have hjælp til at kigge i MyHeritage, læse gotiske tekster, taste ind i Legacy og bruge programmet.
Flere har brugt de svenske kirkebøger, og vi har anvendt de ekstra databaser til at finde spor af slægten i USA og andre lande, når folk er udvandret.

Bodil Grove Christensen.

Marianne Kiel Hein

Hej Bodil

Tak for info :)
Skive er faktisk også det tætteste for mig...

/Marianne