Hjælp til en person født i Flensborg 1905

Startet af Kirsten Christiansen, 17 Feb 2017 - 21:49

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Christiansen

Inden jeg drager til arkivet i Åbenrå, bor stik modsat i landet, så vil jeg spørge her på siden, om der skulle sidde en, som vil kunne hjælpe med det.

For første gang er jeg havnet i Flensborg, hvor jeg rigtig gerne vil finde fødslen for en person, det er en nødvendighed for, at jeg kan komme videre med den gren af familien, for så kan jeg se hvad forældrene hedder.
Desværre kan jeg jo ikke finde kirkebogen på nettet.

Den jeg søger er Alwine Therese Paulsen, født 21. august 1905 i Flensborg.
Så skulle der sidde en person, som har adgang til disse opslag, så vil jeg selvfølgelig blive rigtig glad.
Med venlige hilsner
Kirsten Christiansen

Inger Buchard

... og det kan ikke betale sig at tage til Aabenraa for at ville se kirkebogen, for den er ikke kopieret. De sydslesvigske kirkebøger, som du kan få adgang til på alle afdelinger af Rigsarkivet, slutter omkring 1875-1880.

Du skal finde Cay-Erik Geipels tråd i
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,6.0.html
Skriv dit spørgsmål som et nyt indlæg i den lange tråd, han har liggende øverst. Så vil han ved lejlighed slå op på Stadsarkivet i Flensborg, hvis han har adgang til de preussiske personregistre, vel at mærke.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Cay-Erik Geipel

Jeg prøver at finde hende næstkommende mandag. Jeg vender tilbage.

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Kirsten Christiansen

Hej Cay-Erik
Tusind tak for din hjælp, fantastisk det kunne lade sig gøre :) det er jeg virkelig glad for!
Tak for det du har sendt på mail og tak for oplysningen omkring arkivet i Åbenrå.
Mvh
Kirsten Christiansen

Kirsten Christiansen

Hej Inger
Tak for hjælpen!!
Mvh Kirsten