hjælp til Blegdamshospitalets arkiv

Startet af Anne-Grethe Elkær Jensen, 19 Feb 2017 - 19:48

Forrige emne - Næste emne

Anne-Grethe Elkær Jensen

Hej. Er der mon nogen, der ved lejlighed, kan/vil hjælpe med at finde noget fra Blegdamshospitalets arkiv. Jeg har kontakt med en færing, som søger oplysninger derfra. Han har oplyst følgende:

Det drejer sig om Anna Sofie(a) Olsen, født den 09-09-1888 på Færøerne og død den 08-03-1911 på Blegdamshospitalet af skarlagensfeber. Hun var syg i 5 dage.

Hun fik en dreng Thorkild den 05-03-1911 på Blegdamshospitalet måske. Han bliver adopteret fra Blegdamshospitalet den 31-01-1912 af hustømrer Carl Christian Hansen fra Odense.

Anna Sofie boede på Søndergade 22, 1.tv. i København.

Jeg er interesseret i at vide, hvor boede/arbejdede hun, hvor hun er begravet, hvor Thorkild er født, hvem var hans far, hvor er han døbt, adresse på adoptivforældrene  og hvad der ellers kan være tilføjet :) Måske er der en dødsattest.

Hvis det er muligt, vil jeg gerne have foto af de fundne dokumentationer.

Fra Færøerne har jeg fået oplyst, at Anna Sofies forældre ikke kunne adoptere drengen, og at der bliver sendt en regning på kr. 210,59 for drengens ophold på hospitalet til adoptivforældrene.

Jeg har forgæves forsøgt at finde et skifte på Anna Sofie, finde hende i folketællinger via politiets reg.blade m.m., men desværre uden held.

Nu håber jeg, at der er én, som på et tidspunkt kan finde tid og lyst til at hjælpe os, da jeg desværre ikke har mulighed for at komme til København.

Med venlig hilsen
Anne-Grethe Jensen - Årslev på Fyn

Stina Kirkegaard Hansen

#1
Her er hun i begravelsesprotokollerne:
http://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=5&item=159583 (nr. 7878)
Og her i kirkebogen:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=156060&side=256
Venlig hilsen
Stina

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Anne-Grethe Elkær Jensen

Hej Stina og Inger
Tusind tak for svar og hjælp. Et par nye hjemmesider, som jeg ikke kendte, med hendes oplysninger.  Tak Stina.
Ja Inger disse sider var jeg også kommet frem til, men kan jo desværre ikke få dem til Odense :(
Skulle der være nogen, som kommer på Rigsarkivet i København, vil jeg stadig meget gerne have oplysninger om sønnen og hans adoption. Med venlig hilsen Anne-Grethe

Anne-Grethe Elkær Jensen

Hej
Er der mon nogen, som kan hjælpe med et opslag på vielse den 26-11-1938 på Nykøbing F. rådhus mellem Andreas Munch Nielsen, født 16-5-1879 Tinitatis, Fredericia og Augusta Mathilde Madsen, f. 17-08-1909 i Brande sogn. Hvis det er muligt gerne en kopi af attesten-

med venlig hilsen
Anne-Grethe Jensen