Hjælp til opslag på Landsarkivet for Fyn...

Startet af Michelle Bach Nielsen, 21 Feb 2017 - 20:38

Forrige emne - Næste emne

Michelle Bach Nielsen

Hej

Jeg håber meget at der er en venlig sjæl der kan lave et opslag for mig på Landsarkivet for Fyn i Odense.

Jeg leder efter en seperation eller skilsmisse i 1852 i Svendborg Amt.

Det drejer sig om Peder Frederiksen og Kirstine Jørgensdatter.

De rejser i Juli 1852 fra Humble sogn til Lindelse sogn, begge i Svendborg Amt. I oktober 1852 rejser Kirstine Jørgensdatter fra Lindelse til Magleby, og inden for den korte periode i Lindelse er de to blevet separeret.
Peder bliver i Lindelse indtil juni 1854, hvor han rejser til Sjælland og Kirstine bliver i Magleby resten af sit liv.


Jeg ville rigtig gerne finde ud af mere om det, og om de nogensinde bliver skilt. Der er nemlig nogle misvisende informationer resten af deres liv.

På forhånd tak

Mvh Michelle

Ejgil Hedegård Pedersen



   Michelle!

   Kirstine Jørnensdatter rejser fra Lindelse i december 1852 til Magleby.
   Ved tilgang til Magleby står: Ved forlig sepaseret fra sin mand Peder Fredriksen Henneved.
   Ft. 1860 Magleby står at hun er fraskilt og bor i fattighus 40 år.
   Så de blev gift, muligvis i Magleby da hun er født der.

   Venlig hilsen       Ejgil Hedegård Pedersen.


Michelle Bach Nielsen

Hej og mange tak.

Al den info havde jeg dog godt fundet, men jeg ville gerne finde deres skilsmisse, hvis de overhoved blev skilt.

For ved hendes død i 1897, står hun som Enke efter ham, selvom han ikke er død endnu.

Og i FT1901 oplyser han at hans ægteskab er det med Kirstine fra 1843 og han oplyser deres børn som de 3 levende, på trods af at han har levet med en anden kvinde siden 1860 og fået en masse børn med hende.

Så jeg undrer mig over om de overhoved blev skilt? Og hvis de blev skilt hvorfor han så oplyser hans første ægteskab i folketællingen og ikke han nuværende. Og jeg har aldrig kunne finde en ny vielse for ham og hans nye "kone".

Mvh Michelle