Interview om slægtsforskning

Startet af Mikkel Pedersen, 26 Feb 2017 - 12:49

Forrige emne - Næste emne

Mikkel Pedersen

OBS: Hvis moderatorerne ikke kan acceptere mit opslag, beklager jeg meget, og så skal det selvfølgelig bare slettes - jeg vidste ikke, hvor det skulle placeres.

Hej

Mit navn er Mikkel, og jeg skriver, fordi jeg i forbindelse med mit studie på journalisthøjskolen skal skrive en artikel om interesser. 
Jeg har valgt at skrive om slægtsforskning og søger i den sammenhæng en person at interviewe. Det er vigtigt, at personen: 

- Er meget optaget af slægtforskning og bruger en del tid på det

- Har tid til at blive interviewet i starten af den kommende uge

- Har mulighed for at vise mig, hvordan det foregår, når man "slægtsforsker"

- Bor i eller tæt på Århus og omegn

Jeg håber meget, at I, eller nogen I kender, kunne have interesse i at deltage. Det vil betyde alverden for mig. 
På forhånd mange tak.
Jeg kan kontaktes på SMS: 29 60 73 42 eller mail: mikkel-krabbe@hotmail.com.
I kan også svare her, hvis det er nemmere.

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

Mikkel Krabbe Pedersen

Else Skovbo Jensen

Du kunne jo prøve at kontakte

http://www.slaegt-aarhus.dk/

Jeg bor ikke i eller ved Århus !


mvh
Else

Mikkel Pedersen

Hej Else

Mange tak for svaret. Jeg har faktisk tidligere kontaktet dem og venter pt på svar. Så mit opslag herinde var bare en supplerende søgemulighed.

God søndag
Mikkel

Christian Konstmann Autzen

Hej Mikkel

Find nu endelig en slægtsforsker, som har forsket intensivt og gennem en hel del år. - Og gå så godt ud i hele enmet, også selv om du måske ikke vil tage det hele med i "interviewet".

Hvis du skulle komme forbi Odsherred, så sig til.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Helle Jespersen

Jeg ved at der i en gruppe på Facebook er en del som har gjort det i mange år og som er meget hardcore til det.

Så måske skulle du smide dit spørgsmål op der også.

Gruppen hedder blot slægtsforskning.
Der er også gruppen Generaologisk forum, det kunne også være en mulighed.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Eli Lothardt Dahl

Hej Mikkel

Vi er ca. 10 pensionister som mødes hver mandag til slægtsforskning i Posthaven i Grenaa fra kl. 13:00 til 15:00.

Du er velkommen til at overvære vores møde, og efter kl. 15:00 lave dit interview med en af deltagerne.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa