Opslag i My Heritage: Christen Jensen, født 6.5.1884 i Sønder Felding

Startet af Susanne Hermann Uhrenfeldt, 26 Feb 2017 - 14:44

Forrige emne - Næste emne

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Jeg kan ikke finde Christen Jensen - han står i lægdsrullen for Skjern 1902, omskrevet 1913
(https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16481029#19837,1617156), men jeg kan ikke finde ham i folketællingerne efter 1901.
Har søgt på døde og viede i Skjern også, men uden resultat.
Kan nogen hjælpe?
Mvh.
Susanne Uhrenfeldt

Kate Nielsen

Hej Susanne

Jeg kan heller ikke finde ham  >:(

Jeg kan ikke finde ham i folketællinger senere end den du selv har. På den lægdsrulle, du har linket til, står, at han er 'Ej mødt'

Det eneste jeg har kunnet finde er et dokument: "Om USA's indkaldelsesregistreringer i første verdenskrig 1917-1918"

Om USA's indkaldelsesregistreringer i første verdenskrig 1917-1918
Christ Jensen
Køn:   Mand
Fødsel:   6. maj 1884
Denmark
Alder:   32
Indkaldelsesregistrering:   Mellem 1917 og 1918
Detroit City, Michigan, United States
Nationalitet:   Denmark
Sprog:   English
Kilde
NARA Publikation:   M1509      
NARA Publikation Titel:   World War I Selective Service System Draft Registration Cards      
NARA Rulle:   MI40      
Udkast bord:   Detroit City; Janowski, Roman-Kaiman, Sam      

Det er da lige påfaldende, at der lige er en Chris Jensen født i Danmark på samme fødselsdata. Jeg har forsøgt at vedhæfte dokumentet på dette svar.

Med venlig hilsen

Kate Nielsen



[vedhæfting slettet af admin]

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Ja, det er påfaldende, at det lige netop er den fødselsdato. Så vidt jeg kan se, er der en pårørende, der hedder Della Margeret Jensen, på samme adresse som ham. Så må man jo se,om hun kan findes.
Tak for hjælpen.

Kirsten Ørum

Hej Kate

Håber meget du vil ha' ulejligheden med at forklare, hvorledes du fandt frem til dette dokument i .

Mvh
Kirsten Ørum

Kate Nielsen

Hej Kirsten

Jeg har abonnement på MyHeritage og kan søge i flere samlinger (folketællinger, stamtræer m.v.). Jeg søgte i 'Alle samlinger' og der var hit i 'Militær' og der fandt jeg ovenstående dokument.   

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Kirsten Ørum

Tak Kate

Det forstår sig.

Jeg har en ane, som i den grad driller. Jeg vil gerne vende tilbage, når jeg har de præcise data på plads i morgen.

Dejeligt du tager dig tid til at svare.

Mvh
Kirsten