Gedcom/backup fil FRA Myheritage på nettet?

Startet af Erik Jensen, 27 Feb 2017 - 17:01

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Via min hjemmeside har jeg i dag fået følgende forespørgsel fra en slægtsforsker - citat:

" Jeg kan se du ved meget om slægforskning ved du om de data jeg har i my herritage kan overføres til et andet program
jeg har den gratis version men den blev lukket da jeg ikke vide have en betalt version "

Selvfølgelig ville jeg gøre, hvad jeg kunne for at hjælpe ham og vi har da også skrevet frem og tilbage i løbet af formiddagen.
Men det jeg nu kan forstå på ham er, at der ikke er mulighed for at lave en backup fil, eller gedcom fil fra Myheritage programmet, der ligger på nettet. Den eneste mulighed han bliver præsenteret for er, at han kan browse sin egen computer for at finde en egnet backup fil, der så den kan lægges ud i programmet på nettet.
Jeg bruger jo ikke selv det program og vil derfor spørge jer her i forum om det kan passe, at fordi du bruger en gratis udgave af Myheritage på nettet, så får du ikke mulighed for at lave en backup, eller gedcom fil?
Er det tilfældet, er manden jo prisgivet og såfremt han vælger at fortsætte sin slægtsforskning, så vil han være "forbandet" tvunget til at betale for det abonnement så længe han har interessen. Han har nu valgt at betale for 1 år mere, men jeg tænker "og hvad gør du så næste år?"
Jeg håber der er en af jer, der kan kaste lidt mere lys over brugen af Myheritage på nettet og dermed være med til at hjælpe manden  :)

Venlig hilsen Erik Jensen

ps: Han er ikke medlem i foreningen, men har spurgt om, hvordan han gør det. Jeg tænker, at når der - forhåbentlig - indkommer et par gevaldige gode råd fra jer til denne tråd, så vil jeg sende linket til ham. Så har han mulighed for selv at læse jeres svar.

Inge-Lise Trampedach

Jeg var også medlem i den betalte udgave for nogle år siden, men det blev alt for dyrt, jeg gjorde det, at jeg trak mine gedcom filer ud inden der blev lukket, kan han ikke gøre det samme?
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Erik Jensen

Jeg har prøvet at guide ham til at lave en gedcom fil fra programmet på nettet, men hans tilbagemelding er sådan, at jeg tænker, det ikke kan lade sig gøre når der er tale om en gratis udgave af Myheritage.
Er der noget her, jeg misforstår her?

Anne Marie Holck

Citat fra: Erik Jensen [15687] Dato 27 Feb 2017 - 20:34
Jeg har prøvet at guide ham til at lave en gedcom fil fra programmet på nettet, men hans tilbagemelding er sådan, at jeg tænker, det ikke kan lade sig gøre når der er tale om en gratis udgave af Myheritage.
Er der noget her, jeg misforstår her?


Hvordan kan den være gratis, når han har betalt for et år? Og hvis han betaler, så bør han også kunne lave en GEDCOM-fil, men han skal jo nok se at få det gjort, så han kan trække de data ud, som han ønsker, inden der igen kræves penge...

Erik Jensen

En god pointe Anne, tak for det.
Men hvordan det hænger sammen i virkeligheden aner jeg ikke, jeg bruger jo ikke det program.
Kan det tænkes, at programmet har været gratis det første år og derfor har det ikke været muligt for ham at trække data ud?

Hilsen Erik

Ole Henrik Madsen

#5
Hej Erik
Der er kommet nye indlæg mens jeg skrev mit, begge muligheder kræver så vidt jeg ved betalende abonnent, normalt betaler man for 1 år af gangen.


Han har 2 mulighed.
1 Så længe han er betalende abonnent kan han på Myheritage web delen hente en gedcom fil ned, det gøres på følgende måde: I hovedmenuen under slægtstræer vælger man "administrer træer", ude til højre kan man vælge og "eksportere gedcom", herefter kommer der nogle valg muligheder frem og til slut t rykker man på "start eksport" hvor efter gedcom filen bliver genereret og man modtager en mail med link til hvorfra den kan downloades.

2 han kan hente gratis programmet fra Myheitage, der er link til det nederst på hovedsiden Under den kolonne som hedder Apps her klikker man på Familie Tree Builder og man kommer videre til download siden, programmet installeres på samme måde som alle andre windows programmer og når det er installeret og man har abonnent giver det mulighed for og synkronisere med web delen dette vælger man så og den dag man så ikke vil betale mere nøjes man så med og bruge Familie Tree Builder til slægtsforskning. Og selvfølgelig er der nogle ting man ikke kan når man kører gratis udgaven men jeg kender flere som udelukkende bruger programmet på den måde.

Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Erik Jensen

Hej Ole

Tusind tak for dit input - og ligeledes til jer andre.
Jeg sender dette link videre til ham i dag, så håber jeg, det kan hjælpe ham med problemet.

Hilsen Erik