mac book pro - og slægtsforskning ???

Startet af Birgit Vinholt Hansen, 04 Mar 2017 - 12:15

Forrige emne - Næste emne

Birgit Vinholt Hansen

hej
min gl. pc'er er død. Heldigvis er harddisken reddet med hele mit slægtsforskningsprogram = legacy. Men min nye pc-er -en mac book pro - som jeg har haft i lidt over 1 år-  har ikke styresystem som kan anvendes til legacy.
?? er der nogen der har stået i samme situation ??

Jeg overvejer - helt at droppe legacy og starte på et program, som mac book pro "kan sammen med" - eller købe en ny pc-er som kan med legacy.

Fordelen ved at købe en ny pc der kan med legacy er, at jeg kan få bevaret hele slægtstræet -

fordelen ved at starte nyt slægtstræ er, at jeg kan arbejde på mac book pro, som jeg synes er så handy og hurdig.

Er der andre, der har erfaringer - som I vil dele ??

venlig hilsen
birgit vinholt hansen

Kurt Arne Empacher

Hej Birgit
Som flere har skrevet kan Legacy ikke kører på Mac ,jeg har selv Ipad Pro og der kører jeg et program fra Synium Mobile Family Tree og de har et tilsvarede progam til Mac det er ikke så dyrt og det er et godt program synes jeg og du kan ved hjælp af en Gedcom.fil overfører den fra din PC til Mac
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Birgit Vinholt Hansen


Anne Marie Holck

Som skrevet andetsteds så kører Legacy fint på en Mac, hvis du eksempelvis installerer programmet Parallel eller fusion.

Birgit Vinholt Hansen

tak for dit svar igen Anne-Marie  ;) nu tror jeg jeg har afsøgt og afklaret mulighederne.
kh birgit vh