modtager IKKE mail, når nogen svarer ????

Startet af Keld Sørensen, 14 Mar 2017 - 07:32

Forrige emne - Næste emne

Keld Sørensen

Jeg har registreret min e-mail adresse her i systemet,
OG
sat et flueben for at ville "Abonnere på svar"

men jeg modtager stadig ikke nogen mail !

Hvorfor virker dette ikke ?

Nej, den ligger IKKE i spamfilteret  ::)

mvh
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Arne Feldborg

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thestrup-Bjørn

Vil lige nævne, at jeg for lidt siden endelig begyndte at få mails ang. nye indlæg i Forum
- men med 3 dages forsinkelse!

Det ligner næsten snart Postnord  ;)


Glæder mig til, at det fungerer optimalt igen.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Keld Sørensen

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 16 Mar 2017 - 14:42
Vil lige nævne, at jeg for lidt siden endelig begyndte at få mails ang. nye indlæg i Forum
- men med 3 dages forsinkelse!

Det ligner næsten snart Postnord  ;)
Glæder mig til, at det fungerer optimalt igen.


Ha, ha, hvis du mener PostNord fungerer optimalt ... uha, da, da !

Nej, jeg har faktisk OGSÅ netop modtaget nogle mails - men igen med et par dagen forsinkelse, og jeg har på fornemmelsen der er et periodisk problem (jeg kender det fra andre fora, hvor det er samme suppedas - nogle gange virker det, andre gange ikke.

... men lad os nu se.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Arne Feldborg

Selve problemstillingen har nok ikke noget at gøre med hvad du oplever i andre fora. Det er i øvrigt beskrevet i de to links jeg tidligere har henvist til.

Og alle mails i køen burde være fremme i løbet af i dag eller senest i morgen.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Keld Sørensen

Citat fra: Arne Feldborg [6966] Dato 16 Mar 2017 - 15:49
Selve problemstillingen har nok ikke noget at gøre med hvad du oplever i andre fora. Det er i øvrigt beskrevet i de to links jeg tidligere har henvist til.

Og alle mails i køen burde være fremme i løbet af i dag eller senest i morgen.
I det omfang, at det jo nok ikke er samme software, har du selvfølgelig ret, men ...

Set fra brugeren virker det som total kaos i styringen/programmeringen, når man i første omgang ikke modtager mails, og senere med dages forsinkelse modtager mails man HAR reageret på, og dage efter igen modtager flere mails på de samme postings.

Her til morgen var der f.eks. flere mails på en sag, som for længst er afsluttet.

DER ligner mange fora hinanden - der er ikke rigtig styr på det der mail-halløj.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Arne Feldborg

Som det fremgår af det indlæg jeg henviste til er det ikke et forum problem, og i det hele taget heller ikke et softwareproblem, men et problem med al mail både hjemmeside og forum, herunder også kontaktformularer og diverse kvitterings-, tilmeldings-  og kontrolmails.

Problemet er opstået fordi den udbyder (Mailjet) vi pt. bruger som mailserver til disse mails - uden på forhånd at orientere os om det - indførte en begrænsning på 700 mails dagligt. Det skete lige før vi udsendte ca. 6.000 nyhedsbreve, derfor blev køen så lang som tilfældet var.

Hvis vi havde vært orienteret om begrænsningen, kunne vi have ventet med at udsende nyhedsbrevet indtil det spørgsmål var blevet afklaret, eller vi kunne bare have sendt det ad andre kanaler.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/