Legacy ud til alle i slægten.

Startet af Peter Esbjerg, 01 Apr 2017 - 09:05

Forrige emne - Næste emne

Peter Esbjerg

Min mors fætter (84 år) og jeg har tastet vores oplysninger om min mors slægt (Vogler) ind i slægts programmet Legacy. En del i slægten ønsker at få vores indtastninger på deres computer. Kun to ønsker et print af vores indtastninger. Hvordan gør man, når ca. 20 personer ønsker vores digitale indtastninger overført til deres computer? Jeg ved, at man kan vælge en model med en administrator, der kan overføre alle evt. nye data til alle ca. 20 personers computere. Er der også en model, hvor man kan sende eventuelle nye data ud til slægten, men de skal selv taste det ind, hvis de er interesserede? Man skal vel også oprette en gruppe for at få det til at fungere? Ingen af os to, der har indtastet oplysninger og fotos ved noget om, hvordan man gør vore indtastninger tilgængelige for slægten via computer. Hvem kan hjælpe os med det?

Med venlig hilsen
Peter Esbjerg
Tangevej 15
6760 Ribe
tlf. 28384886

Jan Andersen

I skal eksportere jeres data til en GEDCOM fil og sende den til interesserede, som så kan importere data fra GEDCOM filen.
Jeg er ikke Legacy bruger, så jeg kan ikke hjælpe med detaljer, men så vidt jeg ved kan Legacy generere GEDCOM filer.
/Jan

Anne Marie Holck

Citat fra: Peter Esbjerg [40496] Dato 01 Apr 2017 - 09:05
Min mors fætter (84 år) og jeg har tastet vores oplysninger om min mors slægt (Vogler) ind i slægts programmet Legacy. En del i slægten ønsker at få vores indtastninger på deres computer. Kun to ønsker et print af vores indtastninger. Hvordan gør man, når ca. 20 personer ønsker vores digitale indtastninger overført til deres computer? Jeg ved, at man kan vælge en model med en administrator, der kan overføre alle evt. nye data til alle ca. 20 personers computere. Er der også en model, hvor man kan sende eventuelle nye data ud til slægten, men de skal selv taste det ind, hvis de er interesserede? Man skal vel også oprette en gruppe for at få det til at fungere? Ingen af os to, der har indtastet oplysninger og fotos ved noget om, hvordan man gør vore indtastninger tilgængelige for slægten via computer. Hvem kan hjælpe os med det?

Med venlig hilsen
Peter Esbjerg
Tangevej 15
6760 Ribe
tlf. 28384886

Det nemmeste vil være, at dine slægtninge downloader den gratis udgave af Legacy http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Så kan du sende din fil til dem i en mail, hvorefter de kan gemme den og åbne den i programmet på deres egen computer.

Hvis du har flere spørgsmål om Legacy, så kan du få hurtigere hjælp her: http://legacydansk.com/forum/index.php