Politirapporter, hvordan-daisy

Startet af Grethe Leerbech, 22 Okt 2010 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Min farfar L. Chr. Laustsen døde i en grim ulykke i Egense, Sunds herred, Svendborg politikreds d. 21 juli 1931.

Jeg vil gerne se politirapporten dvs. ligynsrappoten og ulykkesbeskrivelsen , men...
I kirkebogen er der to sagsnumre opført:  B 77 og A 141.

Når jeg søger i daisy findes der en hovedjournal med A betegnelse,
men der findes ingen med B betegnelser.
Slår jeg op i politirapporter får jeg ingen hit.

Jeg kan desværre ikke bestille dem på daisy, så jeg er nok nødt til at tage til Odense.

Men er der nogle der kan oplyse hvilke rapporter jeg skal lede efter??? Er det hovedjournalen med litra A betegnelse og er B77 ikke noget,der kommer politiet ved. 

På forhånd tak

Grethe Leerbech
DIs-medlem
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Jesper Skov

Hvis du kigger på opslaget igen, så vil du se, at A141 står ved næste indførsel.

B77 står sandsynligvis for gravstedets nummer på kirkegården.

Du bliver nødt til at lede efter evt. politirapport på LAO i den relevante journal for at få sagsnumret.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Grethe Leerbech

Hej Jesper

Slog op en ekstra gang. JA, du har ret. B77 er nok gravstedets nummer og A 141 den næste persons gravstedsnummer

æv..så er jeg tilbage fra hvor jeg kom...

Tak for informationerne

mvh
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ