Fejl ved besvarelse af spørgsmål på Forum

Startet af Peter Kristiansen, 12 Apr 2017 - 14:34

Forrige emne - Næste emne

Peter Kristiansen

Nogen gange, når jeg har skrevet et svar og trykker "send" så får jeg følgende fejl:

Den sidste postning fra din IP var mindre end 5 sekunder siden. Prøv venligst igen senere.

Når jeg så trykker "send" igen, så får jeg følgende meddelelse: (og jeg skal bemærke, at det absolut er mere end 5 sekunder siden, at jeg har svaret på noget andet - men fejlen kommer kun, når jeg allerede har svaret på et andet spørgsmål - fejlen kommer ikke, hvis det er det første spørgsmål jeg svarer på. Fejlen kommer ikke hver gang - men en gang i mellem.)

Du har allerede afsendt denne besked" Du må ved en fejltagelse have dobbeltklikket, eller prøvet at opdatere.

Hvis jeg så går til det oprindelige emne på Forum, så er mit svar ikke blevet slået op.
Heldigvis er jeg blevet god til, når jeg får den første fejl, at trykke pil tilbage og lave en kopi af mit svar.

Så trykker jeg "send" igen til det oprindelige spørgsmål, indsætter mit svar, og så fungerer alt som det skal.

Er det noget I har set før ?

PS: jeg anvender Google Chrome. Version:  57.0.2987.133


/Peter
M.v.h. Peter Kristiansen

Gitte Johansen

Jep. Oplever fuldstændig det samme.

Og jeg laver også kopi.

Jeg kører med Safari.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Britta Hansen

CitatDen sidste postning fra din IP var mindre end 5 sekunder siden. Prøv venligst igen senere.

Oplever jeg af og til med Microsoft Edge.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Arne Feldborg

Det er et kendt problem der tilsyneladende optræder helt spontant og uden nogen form for systematik. Men det er helt tydeligt, at der er nogen dage hvor det er værre end andre.

Det betyder også, at fejlen ikke kan fremprovokeres eller eftergøres. Det er derfor vanskeligt at finde ud af helt præcist hvad det er der udløse den. Jeg har naturligvis kigget i koden og kan godt finde den funktion, men jeg kan ikke lige se, hvad der skulle kunne udløse den i utide.

Man kunne jo selvfølgelig prøve at bypasse den funktion, men der må jo være en grund til at den er der.

Jeg tror i øvrigt også, at det er helt uafhængig af hvilken browser man bruger. Det er noget der kommer fra serveren.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Arne Feldborg

Jeg kan så tilføje, at funktionen egentlig er beregnet til at forhindre folk i at spamme forum ved at sende et hav af indlæg hurtigt efter hinanden.

Alligevel har jeg nu forsøgsvis slået den funktion fra. Så må vi se hvordan det udvikler sig.

Hvis nogen herefter igen støder på problemet vil jeg meget gerne have det at vide, så må vi forsøge at tage andre midler i brug.


mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/