Brug af Myheritage

Startet af Helle Pedersen, 19 Apr 2017 - 09:17

Forrige emne - Næste emne

Helle Pedersen

Hej

Jeg har hidtil ikke brugt Myheritage, men via søgning fra Google kan jeg se, at der er et eller flere slægtstræer som indeholde oplysninger om person/personer som jeg er gået "død" på, derfor vil jeg gerne se disse data.

Hvordan får jeg billigst adgang til ALLE data på Myheritage, vil gerne have mere end 14 dags adgang ?
Hvad er prisen ?


Jeg er ikke interesseret selv at lægge slægtstræ op, slægtsprogram mv.

Mvh Helle Pedersen

Anne Marie Holck

Har du brugt f.eks. Aneefterlysning her til at finde den eller de personer, du søger? Ofte kan de findes i de gratis databaser som FamilySearch.


Helle Jespersen

Spørg herinde om nogen kan lave opslag for dig. Det plejer folk at være flinke til.
Ellers spørg på FB i diverse slægtsforskningsgrupper.

Oplys det du ved, og hvad du søger.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Pedersen

Hej

Jeg er interesseret i selv at have adgang, og vil i den forbindelse gerne have oplysninger om hvilke abonnementer som giver den adgang jeg har behov for og pris

Hilsen Helle

Helle Jespersen

Du bør kunne se disse ting på deres hjemmeside. :)
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anne Marie Holck

Citat fra: Helle Pedersen [14758] Dato 19 Apr 2017 - 10:32
Hej

Jeg er interesseret i selv at have adgang, og vil i den forbindelse gerne have oplysninger om hvilke abonnementer som giver den adgang jeg har behov for og pris

Hilsen Helle

Du kan jo først prøve på FamilySearch.org - der ligger stort set de samme oplysninger (helt gratis) som kan findes på MH.

Helle Pedersen

Hej

tak for de gode velmenene råd og forslag, men det er ikke det jeg ønsker...

Efterlyser forsat brugere af Myheritage som vil/kan bidrage med svar på mit opslag - på forhånd tak

Mvh Helle

Helle Jespersen

Som sagt kan du se prisen på deres hjemmeside.
Prisen er ca. 18,37 dollars i måneden. Som svarer til ca 128 kr om måneden. Hvis man bruger en online valutaomregner
Men, de opkræver på årsbasis, så det bliver jo 128*12=1536 kr
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kirsten Ørum

Hej Helle

Jeg synes, det har udviklet sig i en retning, jeg ikke helt følge... men mit svar er, at her på DIS findes et FORUM, som hedder "Opslag i bøger og på arkiver".

Her kan vi alle bede om hjælp til opslag feks. på MyHeritage på en bestemt person hvis vi kender navn og fødselsdato.

Det er bare den hage ved My Heritage, at der ikke er nogen garanti for, at alle de inscannede FT rummer alle sogne.

Og så er der også den mulighed, at kan selv kan købe abonnement.

Mvh
Kirsten Ørum

Helle Pedersen

Hej Kirsten

Den med folketællinger har jeg luret, men det er data i slægtstræer jeg har brug for, at selv undersøge rigtighed og mulighed komme videre

Mvh Helle

Kim Melchior

Hej Helle,

Hvis du bor i naerheden af et af Mormonernes slaegtsforskningscentre, saa kan du tage derover naar de er aabne og selv soge paa My Heritage som er et af de programmer der stilles frit til raadigher paa centrene. Det samme gaelder for ovrigt Ancestry og jeg mener ogsaa Arkiv Digital der har de svenske kirkeboger tilgaengelige.

Med Venlig Hilsen,

Kim Melchior (USA)