Hvor blev Mads Peder Madsen af?

Startet af Jørgen Chr., 21 Apr 2017 - 14:03

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Når jeg går ind under AO's Find en Slægt, Fødselsstiftelsen i København, Udsætterprotokoller (1804-1918), 1867 421 - 1873 267, finder jeg i opslag 703, øverst Nr. 547 Drengebarnet Mads Peder Madsen født den 21 September 1870.  Der står "Udleveret den 1 November 1870 til Husmand Niels Larsen og Hustru Ane Kirstine i Bedsted, Kværkeby Sogn ved Ringsted efter Anbefaling af Pastor Møller i Vigersted/jfr Pr No. 64/1870 flyttet til Ortved, Vigersted Sogn.

Jeg kan ikke finde familien Larsen og Mads.  Jeg finder først Mads, da han bliver gift første gang 17.02.1893 i Sorø amt, Kværkeby, AO's opslag 148 nr. 1 til Ane Marie Frederiksen. 

Der er ingen oplysninger om hverken moderen eller faderen, hvilket er første gang, jeg møder en sådan hemmelighed.

Det, jeg gerne vil vide, er, hvor finder jeg familien Larsen med Mads og, hvad skete der med Mads fra November 1870, til han blev gift første gang.  Hvis der er nogen, der har tid, lyst og lejlighed til at bruge tid på mig desangående, så vil jeg blive meeeeeget glad.

De venligste hilsener og rigtig god weekend selvom det tegner til at blive en grå én af slagsen.

Jørgen

Gitte Johansen

Sorø, Ringsted, Kværkeby, Kværkeby, et huus, 18 F2, FT-1880, B0472

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Larsen     43     Gift     indsidder, dagleier ved agerbruget          Kværkeby, Sorø Amt 
Stine Larsen     40     Gift     hans hustru          Langeland 
Mads Peter Madsen     10     Ugift     pleiebarn, under fattigvæsen          Kjøbenhavn 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Først tusind, tusind tak for dine hurtige svar.  Du og de andre derude må jo tro, at jeg er "dum", når du kan finde svarene så hurtigt.  Men jeg ved imidlertid, at du er ovenud dygtig og hjælpsom, så det er en trøst, for jeg har virkelig gjort mig anstrengelser og brugt en del tid på selv at prøve at finde svar på mit spørgsmål.  Jeg er dig meget taknemmelig for din hjælp endnu en gang.

Kære, kære Gitte, jeg sender dig de allervenligste hilsener samt ønsket om en god weekend.

Pas på dig.

Jørgen

Jørgen Chr.

Kære Gitte.

Vore indlæg krydsede hinanden så jeg vil ikke undlade at takke dig mange gange endnu en gang.

Stoooooooort knus.

Jørgen