Den Kgl. Fødselsstiftelse

Startet af Britt Blomquist, 21 Apr 2017 - 16:47

Forrige emne - Næste emne

Britt Blomquist

danishfamilysearch.dk kan jeg se, at en Oskar Johannes Herman Blomquist er født på den kongelige fødselsstiftelse den 14. juli 1904 og døbt den 20. juli 1904. Barnets nr. er 759 og moderens nr. er 779. Det fremgår, at barnets moder var 19 år og født i København den 21. juni 1885. Barnet er udleveret til moderen med understøttelse nr. 477.

Hvordan finder jeg frem til navnene på forældrene (eller i det mindste moderen), så jeg kan få afklaret, om det er en af mine aner? Kræver det besøg på Rigsarkivet, og hvis ja, er der en, der kan hjælpe mig med et opslag?

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Britt Blomquist

Ih, hvor du kan, Gitte  :). Det er oven i købet mine aner, men manden har været en "gris", da han så åbenbart har fået barn med en anden kvinde end hans hustru. Tusinde tak for hjælpen.


Britt Blomquist

#6
Nej, det er rigtigt, men han får barn med sin kommende hustru i juli 1905, som han dog først bliver gift med i 1908.

Britt Blomquist

Jeg "mister" Oskar Johannes Herman Blomquist efter fødslen/dåben. Han bor ikke sammen med sin mor Ida Olufa Zimmerdahl ved folketællingen i 1911, men Ida Olufa bor til gengæld sammen med sin mor, så der er heller ikke noget, der tyder på, at sønnen passes af mormoderen. Jeg tænker derfor, at han er død inden 1911. Jeg kan dog ikke finde ham i begravelsesprotokollerne for København hverken under Blomquist eller Zimmerdahl, selv om moderen stort set udelukkende opholder sig forskellige steder i København. Jeg har også kigget efter en eventuel begravelse i Roskilde, da moderen er her kortvarigt i 1909-1910, men det er også forgæves. Er der en af jer, der har gode idéer til, hvor jeg kan lede videre? Der er intet, der tyder på, at han er sammen med faderen.