problem med adgangskode

Startet af Bent Vifert Larsen, 22 Apr 2017 - 00:16

Forrige emne - Næste emne

Bent Vifert Larsen

jeg har adgangskode til min pc, pludselig kan jeg ikke logge ind, jeg får beskeden:
Tjenesten Brugerprofil blev ikke logget på, Brugerprofilen kan ikke læses.

er der nogen måde man kan komme 'bag om adg. koden'
bent vifert

Jan Andersen

Hvilket operativ system har problemet?
Windows 10?
/Jan

Egon Hansen

ak ja de koder!
Jeg frstår dig således at du overhovedet ikke kan komme ind på din computer, at det altså ikke er styresystemet?
Min kones noget dedagede stationære har efterhånden 3 koder, såt på efterhånden som de holdt op med at virke
Få fat i din "computerguru" og sæt en nu kode på.
Nej jeg aner ikke hvordan man gør,
Er du derimod kommet ind til koden på din mailboks eller netbank skulle du eet eller andet sted kunne finde alle dine koder hvis du ikke kan huske dem.
Mvh Egon

Bent Vifert Larsen

ja, selvfølgelig burde jeg have skrevet, at det er Windows 7 ultimate, og ja det er ikke styresystemet, men "blot" adgangskoden der pludselig ikke virker.
under boxen, hvor man skriver koden, står der 'nulstil adgangskode' når jeg klikker der kommer et vindue, med teksten: denne funktion kræver et flytbart medie, som f.eks. en diskette eller et USB-flashdrev, men en sådan har jeg ikke.
bent vifert

Claus Nissen

Hej Bent

Når du ikke har lavet en USB stick eller CD med koden, er en mulighed at ringe til Microsofts hotline som kan hjælpe dig videre.


mvh

Claus

Arne Feldborg

Så vidt jeg ved findes der ikke lige en nem måde at løse problemet på.

Det er en lidt langhåret forklaring her:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/947215/you-receive-a-the-user-profile-service-failed-the-logon-error-message

Læs evt også det her:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/977576
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Bent Vifert Larsen

til alle der har svaret.
jeg vil gerne sige tak for jeres forsøg på at hjælpe, jeg har forsøgt mig med de links, Feldborg gav, men har ikke fået løst problemet, øv men tak til jer.
bent vifert

Flemming Kristensen

Hej Bent

jeg Google lidt der kom en del forskelle svar:

windows 7 password reset usb download free

Jeg har ikke prøvet dette. Men dengang jeg var EDB ansvarlig (XP computer) var det et almindelig problem.

Inden du går i gang lav backup ved at aftage harddisken, dernæst put den i en box (pris ca. 150 kr. med USB stik til en anden computer.
Dernæst kan data overføres (backup).

Så det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Mette Lund

Hej Bent

Prøv, om du kan logge på i Fejlsikret tilstand. Hvis du kan det, så prøv at køre en systemgendannelse tilbage til sidst, du kunne logge på uden problemer.

Mvh.
Mette

Bent Vifert Larsen

Hej Flemming.
Spændende, med den unlocker du henviser til, desværre, inden jeg nåede at se det, er min pc kommet på værksted, de prøver om de kan åbne den, ellers tager de datafilerne ud.

Hej Mette.
jeg har prøvet både fejlsikret og systemgendannelse, uden held.

men tak til jer begge.
hilsen bent

Mette Lund

Hej igen

Så du kan faktisk logge på i fejlsikret tilstand? Har du prøvet flere forskellige systemgendannelsespunkter?

Mvh.
Mette