Gammelt fotoalbum, ca. 1900-1920, mest Odense + Fredericia, hjælp med navne

Startet af Christopher Emil Hagedorn, 22 Apr 2017 - 09:42

Forrige emne - Næste emne

Christopher Emil Hagedorn

Hej! Jeg har fået et gammelt fotoalbum af mine farforældre. De har arvet en masse herlige gamle resourcer, som var grunden til at jeg overhovededet kom i gang med arbejdet.

Jeg har identificeret 1 enkelt person i albummet. På et af billederne står der i hjørnet "Jenny", hvilket min far og farmor er enige om må være "Tante Jenny", lig med Jenny Marie Caroline Jensen, søn af Gendarm og Dannebrogsmand Jens Peter Vilhelm Jensen og Dagmar Laurine Frederikke f. Larsen.
Jenny blev født 23. oktober 1892, døbt 18. december samme år i Sct. Hans Kirke, Odense.
Hun havde to yngre søskende Ellen Augusta (f. 1895) og Jens Peter Aage (f. 1896).

(Disses [uægte] halvbroder, min ane, var Niels Hedin, apoteker i Brovst og Randers samt lokalhistoriker. Hans børn og forældre har jeg billeder af, og dem genkender jeg ikke nogen steder i albummet. Så navnene til ansigterne skal vel ledes efter i Jensen-grenen fra Odense.)

Billederne er taget i Odense-Fredericia området, med enkelte undtagelser.
Jeg har tjekket samtlige billeder (haft taget dem forsigtigt ud) og med undtagelse af de to viste (Jenny og "Tillykke med Fødselsdagen") er der ikke skrevet på nogen af dem.

Jeg ved ikke hvordan man skal forsøge at finde et navn på et ukendt ansigt, men jeg vil have disse billeder ud på nettet så andre måske kan finde dem og bruge dem. Det er i hvert fald synd at de ikke er tilgængelige, synes jeg. Så her kommer de, et billede af gangen, i den rækkefølge som de sidder i albummet.

Forsiden:


[vedhæfting slettet af admin]




Christopher Emil Hagedorn









Christopher Emil Hagedorn







Christopher Emil Hagedorn












Christopher Emil Hagedorn