Død

Startet af Birthe Ingeborg Christensen, 22 Apr 2017 - 14:53

Forrige emne - Næste emne

Birthe Ingeborg Christensen

Hvorfor er min person ikke noteret i begravelsesbogen i København.

Frederik Ferdinand Nobel født den 9.juni 1821 og døbt den 29.juli i Vor Frelsers Kirke. ( Søn af Carl Christian Nobel og Birgitte Caroline Plenge)
Familien var bosat Lilla Amagergade 20 i København.

I 1874 døde Garversvend Frederik Ferdinand Nobel den 10.marts på Kommunehospitalet og blev begravet den 17.marts . Han blev kun 52 år.
Noteret i Jyllands-Posten,og Københavns Adressecomptoirs Efterretninger og Berlingske Politiske Fædrelandet avisen: At min flittige og stræbsomme mand garversvend Frederik Ferdinand Nobel af afgået ved døden den 10.marts fra mig og 6 uforsørgede børn i meget trange kår, bekendtgjordes for slægt og venner af hans byboede? hustru og børn. Gud....? Mig i min store sorg og fattigdom. Sophie Nobel, Læderstræde 15.
Begravelsen finder sted tirsdag den 17 kl. 11.oo fra Kommunehospitalet.

Iflg. Skifte kommissionen nr. 319 Københavns Fattigvæsen mødte og erholdt udlæg til ejendom boets, vurderer effekter til betaling for begravelsen, som det har bekostet.
Ikke noteret i Begravelsesbogen, hvorfor vides ikke....

Jeg kan ikke finde ham begravet i København De hørte til Helligånd Kirken. Er der nogen der kan lede mig lidt videre?
Med venlig hilsen
Birthe Ingeborg Christensen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christopher Emil Hagedorn

Jeg kan se, at der også er nogle andre på siden, der har samme "O" før datoen ved deres begravelse.

Jeg tænker, at det står for "Overført", altså til et andet sogn.

Død på hospitalets sogn, registreret der, begravet i et andet sogn?

Gitte Johansen

Ja, men så er det bare underligt, at der ikke i annoncen står noget. Der står bare, at det sker fra Kommunehospitalet.

Det kan være noget om dette


Hvilke begravelser finder du i begravelsesprotokollerne, 1805-1987?

    1805-1862: Kun begravelser på Assistens Kirkegård.
    1861-1886: Begravelser på Københavns Kommunes kirkegårde og dødsfald anmeldt til Københavns Begravelsesvæsen. Du finder ikke begravelser på ikke-protestantiske eller militære kirkegårde.
    1887-1975: Samtlige dødsfald og begravelser i København.
    1976-1987: Begravelser på Københavns Kommunes kirkegårde og brændinger i kommunens krematorier. Du finder ikke begravelser på militære kirkegårde.

Vær opmærksom på:

    Rigsarkivet – Arkivalier Online eller arkivdatabasen Daisy, hvis du forgæves leder efter en militær eller en ikke-protestantisk begravelse, dvs. katolsk, jødisk eller andet trossamfund. Der er to militære kirkegårde i København, Holmens Kirkegård og Garnisons Kirkegård.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christopher Emil Hagedorn

Hmm det virker meget interessant.

Jeg har lige kigget i kirkebøgerne for Garnisons og Holmens sogne, men han ses ikke begravet der 17. marts 1874.

Gitte Johansen

Der står også noget helt til højre ved alle dem med dette tegn.

Stifts. ??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com