Hvor finder jeg oplysninger om Mary Jensine Madsen.

Startet af Jørgen Chr., 22 Apr 2017 - 16:16

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Så er den gal igen, altså for mig, ha, ha.  Jeg har oplysninger om forældrene Mads Peter Madsen og Ane Marie Frederiksen (dog ikke hvornår og hvor de er døde) men, jeg mangler oplysninger om eet af deres børn.  Jeg kender til børnene Niels Peder Christian Madsen, født 16.02.1893 i Sorø amt, Kværkeby, Maria Viola Madsen født 04.03.1895 i Københavns amt, Helligkors, tvillingerne Poul Christian Madsen født 15.05.1897 i Københavns amt, Frederiksberg,  og Georg Axel Madsen født 15.05.1897 selvfølgelig også i Københavns amt, Frederiksberg og Harald Madsen født 31.05.1904 i Københavns amt, Brorson.

Men så fandt jeg tilfældigt på Ancestry (som jeg ellers ikke er medlem af) for Marta Viola Madsen, at hun havde en søster, Mary Jensine Madsen.  Der står "Age 6 (og nedenunder dette) 1902 - Birth of Sister Mary Jensine Madsen (1902-)".  Som I kan se af ovenstående, så er børnene født forskellige steder (sogne) men, selvom jeg HAR søgt i længere tid, så kan jeg ikke finde Mary.  Så altså please hjæææææælp mig.

De venligste hilsener og rigtig god weekend, hvor solen skinner her i Roskilde i dag og forhåbentlig vil gøre det igen i morgen.

Jørgen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Britta Hansen

#2
Hej Jørgen

I FT1911 Skyttegade 14 (kilde MyHeritage) er der ingen Mary Jensine
http://www.myheritageimages.com/records/denmark/census/1911/0045/01669.jpg

Jeg har fundet en Mary Jensine
Fødsel:   7. juni 1902 - Sejlflod
Forældre:   Mads Peter Madsen, Ane Marie Madsen (born Jørgensen)
Søskende:   Kristine Marie Nielsen (born Madsen), Hans Peter Madsen, Harald Madsen, Ane Margrethe Madsen

som kunne være rejst til US
New York passagerlister, 1820-1957
Fødsel:   Cirka 1902 - Denmark
Ankomst:   1928 - New York, New York, United States
Slægtning i hjemland:   M P Madsen (Far)
Slægtning man har sluttet sig til i USA:   Kristine Andersen (Søster)

Måske er hun koblet på en forkert familie, hvor forældrene har næsten navnesammenfald.

Hun kan selvfølgelig også have været død før FT1906, som Gitte fandt.

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com


Jørgen Chr.

Kære Gitte og Britta.

I skal begge have så maaaaaaaange tak for jeres svar.  Ud fra dem vil jeg nu prøve at se, om jeg kan finde ud af, om Mary er død før 1906, da hun ikke er med i FT-1906 for København, som Gitte så venligt har fundet frem til.

Det er rigtigt at Mads blev gift igen.  Han blev gift med Ane Marie 17.02.1893 i Kværkeby, skilt 27.09.1910 og så gift igen 26.03.1923 på Københavns Rådhus.

Den Mary Jensine, som du har fundet Britta, havde jeg også fundet frem til men, da moderen her hed Jørgensen og ikke Frederiksen, så har jeg set bort fra dem.  Jeg havde ikke nævnt dem i mit første indlæg for ikke eventuelt at forvirre nogen.  Nu har jeg så fået at vide, at Mads fik to yderligere børn med hans anden kone ifølge FT-1930, som Britta så venligt har fundet frem til.  Hurra.

Hvis jeg blot kan finde en FT, hvor der ligesom i FT-1930 er angivet hvor mange levende og døde børn, Mads fik med sin første kone, så ville det jo deraf fremgå, om Mary var død som lille pige.  Nå, men nu vil jeg lede efter hende under døde i forskellige sogne for at se, om det vil give et resultat. 

Jeg er meget taknemmelig for hvad I begge har gjort for mig og takker jer endnu en gang.

De allervenligste hilsener og rigtig god søndag til jer begge samt et stooooooort knus til hver af jer.

Jørgen