Anders Nielsen Skomager, født 1629, død 1697 på Sejerø.

Startet af Birgit Rasmussen, 22 Apr 2017 - 19:38

Forrige emne - Næste emne

Birgit Rasmussen

Hej

My Heritage har fået noget nyt der hedder konsekvenskontrol. Den kører hele ens slægtstræ igennem og viser hvis der er fejl i slægtstræet.
En af problemerne er en far, eller rettere en af hans døtre. Faderen hed Anders Pedersen født 1628, hvor ?. Han døde feb. 1689 i Sejerby, Sejerø. Anders var gift med Ane Jensdatter Morups, født 1626, hvor ?. Hun døde september 1696 i Sejerby, Sejerø. Ifølge Rasmus Nielsens bog: Sejerø sogns historie, bind 2, boede de på gård 5.
Deres første barn hed Gundel Andersdatter, født feb. 1658, død 3 april 1715 i Sejerby, Sejerø. Hun blev gift med Mikkel Jensen d. 16 oktober 1681 i Sejerø kirke. Mikkel blev født i 1657 Sejerby, Sejerø og døde i juni 1730 i Sejerby, Sejerø. De 2 står som værende direkte stamforældre til min bedstemor.
Det som jeg ikke kan komme til bunds i, det er at hun har en lillesøster, der hedder Karen Andersdatter. Hun er født i december 1666 i Sejerby, Sejerø og død i november 1737, også Sejerby, Sejerø. Karen gifter sig 2 gange. Først med Anders Nielsen Skomager, født 1629, hvor ?. Død august 1697 i Sejerby, Sejerø. De blev gift 4 juli 1688 i Sejerø kirke. Derefter blev hun gift med Anders Nielsen Skaaning eller Schoening, født ca. 1661, hvor ?. Anders døde i november eller december 1745 på Sejerø. Anders Nielsen Skomagers første ægteskab var med Dorthe Hansdatter, gift før 1663 i Sejerø kirke. Dorthe blev født i 1633, hvor ?. Hun døde i 1686 i Sejerby, Sejerø. Det der virkelig undrer mig er at Anders Nielsen Skomager står som værende direkte stamfar til min bedstefar, men ingen af hans koner står som værende andet end i familie med mig. Hvordan kan det være? Hvem er han? Jeg kan intet finde på ham.
Sejerøs ældste kirkebog starter i 1663 eller 1666.

Med venlig hilsen

Birgit Rasmussen