Alimentationsjournal for Ribe Amt i 1932

Startet af Thorkild Bjørnskov Rasmussen, 24 Apr 2017 - 22:18

Forrige emne - Næste emne

Thorkild Bjørnskov Rasmussen

Jeg er ved at hjælpe min gamle fætter med at finde frem til faderskabssagen for hans afdøde hustru Alice Hansen, født 21/3-1932 i Vester Bjerremose ved Horne, død 29/11-1989 i Skjern. Moderen Emilie Kirstine Bloch Hansen født 21/12-1910 ville aldrig fortælle datteren, hvem hendes fader var.  I Horne kirkebog -opsl. 46/144 står der anført, at moderen opholdt sig på 10 måneders dagen i sit hjem i V. Bjerremose.
Jeg er nybegynder, men jeg har fundet frem til, at man skal have fat i Alimentationsjournalen, og deri finde journalnummeret på fødslen for at kunne bestille adgang til selve faderskabssagen. ER det korrekt forstået? Jeg ville derfor være taknemmelig, hvis der var en venlig sjæl, som kunne hjælpe med et link til nævnte Alimentationsjournal.

Med venlig hilsen
Thorkild Bjørnskov Rasmussen
Bryrup

Venlig hilsen
Thorkild Bjørnskov Rasmussen, Bryrup


Thorkild Bjørnskov Rasmussen

Hej Ole
Mange tak for din hjælp. Jeg havde håbet, at det var muligt at finde alimentationsjournalen online, men det kan jeg forstå ikke er tilfældet.
Det giver mig så anledning til for første gang at bestille materiale til gennemsyn i Viborg, men det bliver også spændende.

I øvrigt var det pudsigt, at du var den eneste, der meldte sig med hjælp. Forrige vinter var du også ovenud hjælpsom med at oversætte købekontrakt og aftægtskontrakt på min ejendom fra gotisk. Det er jeg dig stadigvæk meget taknemmelig for.

Tak for det.

Mvh. Thorkild fra Bryrup
Venlig hilsen
Thorkild Bjørnskov Rasmussen, Bryrup