Hvordan slettes en person i "Legacy"?

Startet af Birthe Nielsen, 26 Apr 2017 - 17:34

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nielsen

Jeg er en forholdsvis ny bruger af programmer Legacy, der har fået oprettet en person 2 gange. Og nu kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg får slettet den ene.

Mon nogen vil hjælpe mig?

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Jonna Elise Arnholtz Lerby

Hej Birthe.

Du skal højre klikke på personen, og derefter trykke på slet. Herefter bliver du spurgt, om du vil slette personen, du jo så skal svare ja.

Sådan gør jeg, og det virker her.

Hilsen
Jonna.
Jonna Elise Arnholtz Lerby
3050 Humlebæk

Anne Marie Holck

Citat fra: Birthe Nielsen [1554] Dato 26 Apr 2017 - 17:34
Jeg er en forholdsvis ny bruger af programmer Legacy, der har fået oprettet en person 2 gange. Og nu kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg får slettet den ene.

Mon nogen vil hjælpe mig?

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Du skal aldrig slette, men bruge Flet-funktionen.

Brug Legacys forum, hvis du har brug for hjælp http://www.legacydansk.com/forum

Birthe Nielsen

Til Jonna Lerbye og Anne Marie Holck

Mange tak for Jeres hjælp og gode råd.

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Anne Marie Holck

Citat fra: Jonna Elise Arnholtz Lerby [32486] Dato 26 Apr 2017 - 19:40
Hej Birthe.

Du skal højre klikke på personen, og derefter trykke på slet. Herefter bliver du spurgt, om du vil slette personen, du jo så skal svare ja.

Sådan gør jeg, og det virker her.

Hilsen
Jonna.

Når du sletter på den måde, så er der stor risiko for, at du også sletter links til andre personer i din fil, f.eks. til børn eller forældre. At du sletter begivenheder, vielsesdata o.m.m. Derfor anbefaler vi altid at bruge flet-funktionen.

I øvrigt kan Legacy registrere og advare om, at man måske er ved at indtaste personer, der allerede findes i ens slægtsfil. Tjek, at funktionen er slået til under fanen Valg > Tilpas > 1. Generelle indstillinger.

Birthe Nielsen

Til Anne Marie Holck

Mange tak for flere gode råd og vejledning. Det er jeg meget taknemmelig for.

venlig hilsen
Birthe Nielsen