Maren Cathrine Sørensen født Hørdum, Hassing, Thisted 1865.

Startet af Jeanette Thomsen, 26 Apr 2017 - 21:14

Forrige emne - Næste emne

Jeanette Thomsen

Hej  :)

Hjælp søges til at finde Maren Cathrine Sørensens videre færd. Maren er datter af Søren Nielsen og Ane Lauritsen, født d.7 aug 1865 i Hørdum, Hassing, Thisted (KB opslag 74). Jeg ved at Søren og Ane bliver skilt og at Maren har en ældre søster Ingeborg Sørensen som er født d.30 nov 1863 i Hørdum, Hassing, Thisted (KB opslag 70) Ingeborg bliver gift med Peder Kristian Nielsen og de bor i Nykøbing Mors, Morsø Sønder, Thisted, der skulle Maren efter sigende osse bo som voksen. Maren er fadder til Peder og Ingeborgs datter Ane Kirstine som er født d. 16 jul 1890 Nykøbing Mors, Morsø Sønder, Thissted (KB opslag 68) der står Maren som værende fra Nykøbing.
Da Maren er født i Hørdum og jeg ved at hendes søster Ingeborg og hendes halvsøster Sidsel Marie født d. 18 mar 1872 (KB opslag 93) begge er konfirmeret i denne by derfor gik jeg ud fra at Maren osse var, men kan ikke finde hende. Søgte så i Nykøbing Mors der fandt jeg hende heller ikke.
Historien fortæller at Maren skulle være blevet gift lidt sent i livet og bo hele sit voksen liv i Nykøbing Mors. Jeg har tjekket Kirkebøgerne efter vielse men fandt hende ikke, har søgt på google, Family Search, Danish family search og intet har jeg fundet.
Er simpelthen gået i stå, og det er ikke til at komme videre med hende, derfor søger jeg hjælp.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Jeanette

Hans Peter Christiansen

#1
Kan det være hende her? (der er lidt med fødsels datoen)

Aalborg, Hornum, Øster Hornum, Volstrup, 1c, 107, FT-1901, A4548

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Thomas Hansen     20031844     Enke(mand)     Husfader     Hmd     Seber  
Maren Katrine Sørensen     09081865     Ugift     Husbestyreinde          Hørdum Thisted amt  
Anine Jensen Krogsgaard     10011892     Ugift     Barn          Nykøbing Mors  
Mvh HP


Mette Lund

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Jeanette Thomsen

Hej :)

Tusind tak for hjælpen, nu har jeg atter fået gang i søgningen og er takket være jeres hjælp kommet en hel del videre. Så igen TAK :)

Venlig hilsen
Jeanette