Hvor er de 3 søstre fra Snekkersten?

Startet af Ann Seiffert, 08 Apr 2011 - 10:38

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

Hej

Jeg leder helt vildt efter nedenstående børn af Carl Anton Frederik Seiffert / Seifert & Vilhelmine Dorthea Jensen (datter af den store fisker familie i Snekkersten).

De bor i Snekkersten i 1890, hvor jeg finder dem i en folketælling, med en pige : Ingeborg Marie Seiffert - 2 år gammel... hun dør som 7 årige i 1895 og bliver begravet i Humlebæk.

Jeg kan overhovedet ikke finde familien senere.

Jeg har fået nedenstående oplysninger af Kjeld Damgaard, som også oplyser om at Carl Seifert er død: 15.12.1931... desværre ikke hvor. Hans kone Vilhelmine dør i 1944 i Tølløse sogn... og jeg har læst folketællingen fra 1930 igennem - og der var der ingen... så de bor nok ikke i tølløse før tættere på 1944.

På Danpa, har jeg fundet et arkiv som jeg har bestilt med et billede af en Ingeborg Seifert. Der står at hun tjenestepige på Lijledal Åg og er gift Pedersen. Arkivet er Holbæk.

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at finde Julie Elisabeth, Louise Ebba og Ingeborg Marie, specielt Ingeborg og Julie... hvem de bliver gift med ... så kan jeg måske være heldig at finde efterkommere der er i live i dag  ;D

Håber virkelig der er en der kan hjælpe mig her... det volder store problemer det her :-\

På forhånd mange tak

Ann


Jens Georg Seifert, f. 10.08.1890, = Tikøb kirke (jeg har styr på ham)
Julie Elisabeth Seifert, f. 01.06.1892, = Hellebæk & Humlebæk  (gik i Skotterup Privatskole)
Louise Ebba Seifert, f. 09.01.1895,= Tikøb Kirke (boede endnu hjemme i 1923, hvor hun betegnes som svagelig)
Ingeborg Marie Seifert, f. 01.06.1900 = Egebæksvang
Ann Seiffert


Ann Seiffert

Hej Lene

Mange tak for hjælpen... nu ved jeg så hvor pigerne er henne og tjene, men hvor mon resten af familien bor er underligt!

jeg har lige tjekket kirkebogen for vielser i Holbæk... fra 1918 til 1921 (går ikke højre op) for at se om de var blevet gift der i det tidsrum... men ak nej :-[

Det er altså underligt at jeg ikke kan se dem i folketællingerne overhovedet på DDD... jeg syntes virkelig at jeg har forsøgt mange forskellige stavemåder, men hvis de er blevet gift og bare står med giftenavn er det jo svært at gætte sig frem til.

Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre herfra?

ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej

er der nogen der ved hvad det er? ... og hvor det ligger?

Lijledal Åg

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Jeg har fundet Carl, Vilhelmine og Ebba boende sammen i Snekkersten i folketællingen 1930... det ser ud som om at Ebba er markeret med S = Sindsyg....

hvor Carl så ender død henne, må jeg grave lidt mere efter... jeg har fundet Vilhelmines død og jeg tror der står : Sidste fast bopæl: Snekkersten... gad hvide hvad der sker med Ebba, da moren dør. der står ved døden at der er lavet skifteprotekold i Holbæk... men dem har jeg desværre ikke adgang til.... så de 3 er der nogenlunde "styr" på.. men jeg har virkelig brug for hjælp til de to piger Ingeborg og Julie... PLEASE  :) :) :)

Med venlig hilsen

Ann
Ann Seiffert

Anne Mortensen

er der nogen der ved hvad det er? ... og hvor det ligger?

Lijledal Åg


Hvor har du set det ?

Krabsen
http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php
viser
Stednavn Sogn Herred Gl. amt Kommune (2007) Bemærkning
Liljedal Overlade Års Aalborg  Manuelt/NJA
--------------------

Er det du mener ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ann Seiffert

Hej Anne

det er inde på Danpa, hvor der skulle være et arkiv billede af hende, og der står denne tekst ved:


Ingeborg Seifert, gift Pedersen,
tjenestepige på Liljedal

Åg

Ålborg er godt nok langt at flytte fra Snekkersten / København

med venlig Hilsen

Ann
Ann Seiffert

Lene Martens

Det er altså underligt at jeg ikke kan se dem i folketællingerne overhovedet på DDD

De nyere folketællinger er endnu ikke færdig indtastede, men kan jo søges på AO.

Familien ses i Snekkersten i følgende folketællinger (hvis du ikke allerede selv har fundet dem :))

FT 1911 Frederiksborg, Tikøb, opslag 226

FT 1916   Frederiksborg, Tikøb, opslag 225 + 226

FT 1916   Frederiksborg, Tikøb, opslag 187

FT 1921   Frederiksborg, Tikøb, opslag 28

FT 1925   Frederiksborg, Tikøb, opslag 513

mvh Lene

Ann Seiffert

Hej Lene

Du er F..... skarp ;)

nej jeg har faktisk ikke dem alle....

1921 kiggede jeg ikke i , da der står at det ikke omhandler Snekkersten... jeg har så lige luret nu hvor du skriver at de skal findes på ops. 28... kan dog ikke finde dem?

Vedr. FT. 1916 .... i den er Ebba ikke hjemmeboende... underligt, da hun jo er boende hjemme i alle de andre.

Ved du om der fantes et hjem for sindsyge børn ?... måske er hun kommet derhen i en periode.

Men desværre kommer ingen af pigerne Julie eller Ingeborg hjem igen efter deres tjenestetid i København.... jeg har kigget efter dem døde hele dagen, men det er heller ikke lykkes mig (der var mange andre sjove mennesker i kirkebøgerne, men desværre ikke en Seiffert).... jeg må jo have misset et eller andet!!!

Ingeborg tror jeg ikke dør ung, da der er det bliiede hos Danpa, som fortæller at hun bliver gift Pedersen... (men hvor! ;D)... men Julie kunne evt. være død ung, da jeg ikke ser nogen "livstegn" fra hende... men igen hvor ???

ved du om hvis en person tjente i københavn og døde der... blev de så begravet i nærheden... eller fragtet hjem til familien?

Tak for dit store arbejde.

Ann ;)
Ann Seiffert

Lene Martens

Hej Ann

Jeg har skrevet forkert i forhold til FT 1921. Du skal se efter Landsogn, Frederiksborg, Snekkersten By m.fl. i Tikøb S. opslag 28. Der vil du finde dem.

Nej, desværre har jeg inden idé om hvor Ebba kan findes. Et hospital måske?

Ingeborg og Julie kunne jo begge være blevet gift i København - i så fald er der en del kirkebøger at gennemgå.

Er du helt sikker på at den Ingeborg Seifert du har fundet via Danpa, er "din"?

mvh Lene


Lene Martens

En rettelse: Jo Louise Ebba er hjemme i FT 1916, hun står på side 226 sammen med Ingeborg

Lene

Ann Seiffert

Hej Lene

nej jeg er desværre ikke sikker på at det er den rigtige Ingeborg, men håber jeg kan finde hende gift til Pedersen ... men det virker som om at det bliver mere end svært.... at finde evt. vielser i København er nærmest umuligt.

jeg håber at få mulighed for at finde skifteprotokollen på Vilhelmine og at den måske gemmer på lidt "guf".

Lene mange, mange tak for din hjælp :-)

Ann
Ann Seiffert

Allan Hallgren Hansen

Et gæt: Liljedal kunne være Liliendal Gods syd for Mern.

Ann Seiffert

Hej Alle

jeg vil lige sige at denne er løst.

Takker mange gange for alles hjælp :-)

Ann
Ann Seiffert