Sletning af mailadresse - hvordan?

Startet af Thestrup-Bjørn, 19 Maj 2017 - 11:39

Forrige emne - Næste emne

Thestrup-Bjørn

Jeg har i mine "Indstillinger" i dag forsøgt at ændre/slette min nuværende mailadresse, fordi den er blevet fejlbehæftet.

MEN før ændringen kan træde i kraft, skal jeg bekræfte ændringen på netop den mailadresse, der skal slettes (og som jeg p.t. ikke kan anvende optimalt).

Der svares (automatisk i "Indstillinger"):
"Dine ændringer er blevet registreret. Vi har sendt en e-mail til xxxxx(a)xxxxx.dk(se min note) med anmodning om bekræftelse. Bemærk at denne mail skal besvares indenfor 48 timer, ellers bliver ændringerne annulleret. Andre brugere vil først se de opdaterede data, når du har bekræftet dit ønske".

(note: I det automatiske svar er min (fejlbehæftede) mailadresse anført – er her erstattet af X'er)

-----------------------

Det virker ganske usmart, at man skal bekræfte sin ændring på en mailadresse, der ikke kan bruges pga. fejl.

-----------------------

Jeg har lige sendt en oplysning om problemet til Jesper Skov – og venter spændt på at få løst det.

----------------------------------------------

Hov – lige nu var jeg heldig at få jeres automatiske mail "Bekræftelse" igennem (på den "dårlige" mailadresse og i dens Spam-mappe!)
– men bekræftelsen om ændringen skal ske hurtigt og via et link, der faktisk ikke virker (hos mig).


Så hvad gør jeg, når en ustabil mailadresse skal slettes?
- og hvordan kan jeg bekræfte ændringen til en ny?




v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 19 Maj 2017 - 11:39
Så hvad gør jeg, når en ustabil mailadresse skal slettes?
- og hvordan kan jeg bekræfte ændringen til en ny?
Du skal i hvert fald ikke skrive til formanden - det er ikke hans ansvarsområde, og han har nok andet at få tiden til at gå med.

Som der står i diverse vejledninger, så skal du skrive til ekspeditionen, hvis du har problemer med din profil eller med dit log-ind.
Se nederst på siden:
https://www.slaegtogdata.dk/foreningen/kontakt/adgangsproblem

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thestrup-Bjørn

#2
Tak for dit link – men jeg er sørme lige vidt

Fra dit link valgte jeg sidste punkt:

4. Jeg har fået ny mailadresse
Hvis du stadig har adgang til din gamle mailadresse logger du dig på din medlems/brugerkonto og klikker på Mine indstillinger øverst til højre på siden. Ret dine data og klik på 'Gem' nederst på siden. gå til din gamle mailkonto og bekræft den mail som hjemmesiden har sendt dig.
Hvis du ikke har adgang til din gamle mailkonto er du nødt til at bede DIS-Ekspedition om hjælp.Klik på 'Ny mailadresse'



Jeg klikkede naturligt nok på linket til "Ny mailadresse"

MEN nu kom følgende besked:

Utilstrækkelige rettigheder
Denne side er kun tilgængelig for foreningens medlemmer, eller der er tale om en side du ikke har adgang til.
Hvis du er medlem, så check venligst at du er korrekt logget ind på din medlemskonto (en brugerkonto du selv har oprettet giver ikke medlemsrettigheder).
Se også: Adgangsproblemer
Hvis du mener, at denne besked er en fejl, så send venligst en mail til: Sidens administrator .


-------------------------

Lidt usmidigt dette her - for hvor skal jeg gå hen nu?


--------------------------------------------------------------------
Tilføjelse:

Har lige nu sendt en privat mail direkte til ekspeditionen.

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 19 Maj 2017 - 12:18
Utilstrækkelige rettigheder
Denne side er kun tilgængelig for foreningens medlemmer, eller der er tale om en side du ikke har adgang til.
Hvis du er medlem, så check venligst at du er korrekt logget ind på din medlemskonto (en brugerkonto du selv har oprettet giver ikke medlemsrettigheder).
Se også: Adgangsproblemer
Hvis du mener, at denne besked er en fejl, så send venligst en mail til: Sidens administrator .

Det ligner en fejl på den side. Det ser jeg lige på straks.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thestrup-Bjørn

Fint.

Så ser det endelig ud til, at min gamle mailadresse er ændret til den nye
- for dit sidste indlæg fik jeg besked om på netop den nye mailadresse.

Mon det er ekspeditionen, der nu har bragt ændringen i orden?

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Det ser ud til at det link du brugte peger på en side der egentlig var lukket, og åbenbart ikke længere skulle bruges.

Jeg har nu genoprettet siden, så linket i det mindste virker. Så må jeg lige se på, om der er en grund til at den side var blevet lukket, og om der skal laves ændringer dér.

Jeg beklager fejlen og den ulejlighed du har haft. 
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thestrup-Bjørn

Ja, det var jo noget besværligt - og tog længere tid end forventet.

Egentligt generer det mig lidt, at jeg endnu ikke ved, om det er mig selv, der har ændret min mailadresse (til den, jeg vil have)
- eller om det er en af Jer på DIS.

Som tidligere nævnt fik jeg aldrig bekræftet ændringen, som der jo blev bedt om (i den mail, der røg i min Spam-mappe).
Tilsyneladende virkede "bekræft-linket" i mailen ikke.

Håber, alt virker, når de 48 timer er gået.

---------------

Spændende, om det bliver ligeså svært at få ændret sin postadresse, når (og hvis) den tid kommer.

-------------


I den forbindelse - et ønske:

Mon der på "Mine indstillinger" kunne indføres en opdateringsdato (og klokkeslæt)

- og gerne, om det er "DIS" eller "Mig selv", der har opdateret.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998