Hvilket gods efter skifteprotokol under Hjørring Amt!

Startet af Annette Ilsøe Rasmussen, 20 Jun 2017 - 10:16

Forrige emne - Næste emne

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej!

Nogen kender noget til et af godsarkiv under Hjørring Amt efter skifteprotokol.

Skolelærer Zacharias Brodersen Holm døde den 8. juli 1862 i Gærum sg, Hjørring Amt, han var gift 2. gang med min slægtning Karen Christensdatter (ej fundet hendes dødsårgang - selvom hun levede som enkefru i FT 1870 i Gærum sg.)

Jeg leder efter hans skiftprotokol årgang 1862, men hvilken gods jeg skal søge efter!

Mvh
Annette Ilsøe

Grethe Elten Mortensen

Hej

Har du et stednavn i Gærum sogn.

Der er mange godser der har jord i Gærum sogn:
Knivholt, Ellinggård, Lengsholm, Flade Præstegods, Linderumgård, Hørbylund

Venligst
Grethe Elten mortensen

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Grethe!

De boede i kirkehuset i Gærum - han var skolelærer og kirkesanger i Gærum skole.

Så jeg kigger på alle godser!

mvh
Annette

Karin Jørgensen

Hej.

Når det er et skifte efter 1850 skal du søge efter det hos herredsfogeden eller birkedommeren. Jeg ved ikke om linket virker, men ellers kan du prøve at google "skifter efter 1850", se www.slaegtogdata.dk/lokalforeninger/sydfyn/links-1/skifter/skifter.../at.../fil

hilsen Karin

Annette Ilsøe Rasmussen

Til Karin!

Tak for info. Jeg prøver at undersøge gennem herredsfogeds- og birkedommerkontor under Hjørring Amt, så det bliver ikke nemt opgave at lede efter...

Mvh
Annette

Jette Nielsen

Hej Annette

Der er en dødsanmeldelse i Horns herredsfoged nr.85:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=193706#193706,32468973

Fundet her:

https://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Horns+Herredsfoged&sort=a&max=1

Horns Herredsfoged-Frederikshavn Byfoged  Dødsanmeldelsesprotokol (1827 - 1956) 1855 - 1869   242  193706

Mvh.
Jette Nielsen

Annette Ilsøe Rasmussen

Hej Jette!

Mange tusinde tak for hjælpen. Det er sørme flot af dig at finde for min skyld. Det må siges at hans skifte får ikke yderligere oplysninger, ja ærgerligt..
Så jeg arbejder videre efter hans 2. kone (min tiptipoldemor), hvor hun blev af til hendes død, vi har ikke endnu fundet hende.

Hav god dag.

mvh
Annette