Find ud af om personen er død ?

Startet af Steen Mikkelsen, 21 Jun 2017 - 06:28

Forrige emne - Næste emne

Steen Mikkelsen

Hvordan finder jeg frem til om en person stadig lever ?

Ved hvornår vedkommende er født. ( 1941 )
Ved hvor personen boede i 1972

Helle Jespersen

Du retter henvendelse til Borgerservice.
Lav en adresseforespørgsel på Borger.dk
Det koster 75 kr at få de oplysninger
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Toudal


Foruden ovennævnte mulighed, der er nærmere beskrevet her:
https://www.cpr.dk/borgere/kommunens-udlevering-af-oplysninger-fra-cpr-om-andre-borgere/

- findes der for personer, hvis dødsfald har været proklameret i Statstidende, følgende muligheder:

http://www.aneguf.dk/

http://stenkrogen.dyndns.dk/afdoede/

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Hej

Så vidt jeg er orienteret, så kan man kun søge på borger.dk efter personer som er død efter personnr.'s indførelse.

Er dette korrekt?

Mvh
Kirsten Ørum

Helle Jespersen

Ja det er det Kirsten
Ellers skal du på arkivet.

Men i det her tilfælde da har Steen en adresse fra 1972, som jo så er efter indførelsen af CPR
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kirsten Ørum

Hej Helle

Tal for svar... så er jeg da ikke gået glip af noget  ;)

Mvh
Kirsten

Steen Mikkelsen

Hej
Jeg har søgt på "Borger.dk" men uden resultat.  Det koster 52 kr. pr. søgning.  Så hvad nu ....

Helle Jespersen

Citat fra: Steen Mikkelsen [16259] Dato 23 Jun 2017 - 17:10
Hej
Jeg har søgt på "Borger.dk" men uden resultat.  Det koster 52 kr. pr. søgning.  Så hvad nu ....

52 kr?? Hvordan det? Du laver en adresseforespørgsel på borger.dk
Indgiver de oplysninger du har på personen.

Du får så en mail retur fra borgerservice, hvor de enten oplyser om personen stadig lever og hvor, eller du får at vide, at personen er afdød og hvor.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Toudal

#8

Det manglende resultat kunne eventuelt skyldes, at den pågældende har/havde navne- og adressebeskyttelse.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Jette Udengaard

Hej Steen
Jeg har flere gange søgt på en person i Borger.dk uden resultat.

Jeg tog efterfølgende til det nærmeste kommunekontor og fremviste kvittering for betaling. Herefter var de så venlige at hjælpe mig - uden beregning.

Venlig hilsen Jette Udengaard 

Kirsten Ørum

Hej

Jeg er noget spekulativ i fht, at det er nødvendigt at kontakte Borger.dk personligt for at få svar på en søgning, hvor der er erlagt gebyr, men hvor svaret var tilgængeligt, men ikke oplyst.

Det vil jo sige, at man ikke kan regne med, at svaret på den søgning man foretager og betaler for ikke er korrekt.



mhv
Kirsten

Gitte Johansen

#11
Det kan jeg godt forstå, Kirsten


Se 2 forskellige svar jeg har fået, da jeg søgte samme dag og på samme måde.

Den ene ringede jeg om, var lidt mopset, og fik så sidst kendte adresse + dødstidspunkt, selvom om hun ikke måtte gøre det, sagde hun.

Kai død i 1990

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#12
Den anden

Denne var omkring Odense

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Elinor Gravgaard Kristensen

Det tog 8 Mdr.


En person i Ålborg er flyttet Hvor ,

efter 3 Mail og 8 Mdr kom svaret.

De undskyldte det tog så lang tid , så jeg skulle ikke betale.

MVH Elinor

Anne Messmann

I Københavns kommune har de oplysninger fra før CPR-nr. indførelse.
Jeg skulle møde personligt op i Borgerservice, betale (tror det var 75,- kr.), og fik så tilsendt oplysningerne (adresse + dødsdato) pr. mail efter en uges tid. De skulle i kælderen for at søge...

Den sidst kendte adresse, jeg havde var fra 1923.
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Morten Nielsen

#15
Servicen er afhængig af, hvilken kommune man vælger at søge hos på borger.dk. Man behøver ikke vælge en kommune, som har relation til den person, man eftersøger - man kan vælge en hvilken som helst. Jeg har i begyndelsen valgt Fredericia, fordi det er "min" kommune, men hvis en person ikke findes, får man det blot at vide, og så er de 75 kr. spildt. Hvis man derimod (som jeg er begyndt på nu) søger via Vejle, bliver man opfordret til at indsende yderligere oplysninger elektronisk, såfremt en borger ikke kan findes i første omgang, og i Vejle koster en forespørgsel kun 3 kr. mere end i Fredericia. Så servicen er altså helt afhængig af, hvilken kommune man vælger at søge via.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Mona Rasmussen


Skanderborg kommune er også meget hjælpsomme. Jeg har ringet til dem flere gange med en forespørgsel, fået svar og betalt bagefter.
I et tilfælde var det en meget gammel dame, som jeg egentlig troede var død. Jeg skulle finde hende for hendes halvsøster i USA.
Damen ved kommunen syntes ikke, at den gamle dame skulle ha' et chock, så jeg fik datterens navn, så jeg kunne kontakte hende i stedet.

mvh

Mona Rasmussen