Letteregøre overblikket

Startet af Steen Mikkelsen, 21 Jun 2017 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Steen Mikkelsen

Søger råd og vejledning i hvordan andre arbejder og holder styr på alt det materiale og alle de oplysninger der kommer, når de slægtforsker.

Holde styr på arkivaler, noter, indformationer om personer,  osv.

Helle Jespersen

1. Slægtsprogram på Computeren hvor alle data der er tjekket indskrives straks.
2. Alle billeder, kirkebogsopslag, FT osv, gemmes i Stifinder, hvor hver person har sin egen folder.
3. Beskrivelser, mv påføres enten slægtsprogrammet under relevant person eller lægges i stifinder som Word dokument.
4. Løse noter ekistere ikke ved mig, da alt bliver noteret fluks. Undersøgers noget senere kan dette igen påføres den relevante person i slægtsprogrammet eller det kan lægges i fx. One note (En del af office pakken) Og kan så hurtigt genfindes.

Det tager ikke længere tid at lave systemet fra starten af og opdatere undervejs end at have et hav af løse noter man bagefter ikke kan finde hoved og hale i eller som bliver væk.

Jeg er nok lidt miljøskadet, da jeg ansat på kontor og har med dokumenter, manualer mv at gøre i hverdagen.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anne Marie Holck

Citat fra: Steen Mikkelsen [16259] Dato 21 Jun 2017 - 14:06
Søger råd og vejledning i hvordan andre arbejder og holder styr på alt det materiale og alle de oplysninger der kommer, når de slægtforsker.

Holde styr på arkivaler, noter, indformationer om personer,  osv.

Naturligvis et slægtsprogram. Jeg scanner alle billeder og dokumenter og knytter den elektronisk til de personer, de vedrører. Jeg gemmer kun fysisk originale billeder og dokumenter, alt andet har jeg kun digitalt (og naturligvis med de nødvendige sikkerhedskopier), så mit fysiske atkiv består af et par fotoalbummer og et ringbind.