Norsk kvinne søker...

Startet af Kristin Irene Jensen, 12 Jul 2017 - 13:41

Forrige emne - Næste emne

Kristin Irene Jensen

...gravsted til min bestefar Frank Skjoldborg Hansen, sønn av Gunhild. Han er født 28.01.28, i området Lolland-Falster og har bodd i København. Ønsker også å vite om jeg har slekt i Danmark. Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk 😊

Jan Andersen

Her er han i 1930:
1930 Danmark Folketælling - Frank Skjaldborg Hansen
Land: DenmarkKommune: NakskovGade: Svenskevej

1.   Jørgensen, Henry Carl   Overhoved   28. feb. 1904
2.   Hansen, Günhild Olline      15. sep. 1906
3.   Hansen, Frank Skjaldborg      30. jan. 1928

Han er født i Bandholm 30 januar 1928 se:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=148243&side=34

Han er nr. 3
/Jan

Jan Andersen

Mere info:
Frank Skjoldborg Hansen
1928 - 1968
Fødsel:   30. jan. 1928
  DANMARK
Død:   1968
Familiemedlemmer
Mor:   
Gunhild Ottine Hansen
1907 - ?
Hustru:   
NELLY KAROLINE Hansen
1923 - 1973
Børn:   
<Privat> Jensen (født Andersen)
<Privat> Blomquist
Kilde

Familieside:
JENSEN Web Site
Opdateret 19. mar. 2017 (3 måneder siden)19 profiler i ét slægtstræ
Vis fuld profil på dette websted
Sideansvarlig:
KRISTIN IRENE JENSEN
Kontakt KRISTIN IRENE

Jeg har fundet informationerne på MyHeritage.
/Jan

Kristin Irene Jensen

Åh nå gråter jeg!
Tusen takk for hjelp! ❤ Kan jeg, med denne informasjon, finne hvor han er begravet?


Jan Andersen

Nej det kan du ikke. Grundet 75 års reglen er sidste offentlig tilgængelig folketælleing 1940, og den er endnu ikke indtastet.
Frank findes ikke blandt de gravsten som er indtastet. Så du må håbe på at et medlem af DIS har kendt ham, og kan hjælpe dig.
De offentlig tilgængelige værktøjer kan ikke finde ham. Hvis du kender en adresse han har beboet efter 1. april 1968 kan du for 52 kr. hos borgerservice få at vide hvor kan døde.
/Jan

Jan Andersen

Jeg har lavet søgningen for dig. Her er resultatet:

Personen du søger efter er død.

Dødsdato :      19-01-1971
Sidst kendte adresse :      Tonemestervej 20,2 th
2400 København NV
København Kommune

/Jan
/Jan

Kristin Irene Jensen

1971? Da løy fylkesmannen til min mor 😔 da var brevet returnert av andre grunner. Blir et annet søk da. Og det kan jeg ikke gjøre?
Tusen hjertelig takk, Jan

Jan Andersen

Kirkebogen for døde efter 1969 er endnu ikke online.
/Jan

Kristin Irene Jensen

Derfor! Ok. Krysse fingrene for at noen kjenner han i påvente av at de kommer online. Var det vanlig at man ble begravet der man bodde, eller sendt hjem der man kom fra?

Bente Wanning

 ::)

Mediastream og søgning på aviser om dødsannonce eller lignende er en mulig. Jeg har desværre ikke adgang dertil. Måske en venlig hjælper her kan klare dette.

God aften.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Du har vært fantastisk hjelp! Tusen takk, Bente 😊
Riktig god kveld til deg ogsp

Bente Wanning

Læs dette opslag og få Bente Lindhardt til at undersøge sagen i begravelsesprotokollerne for københavn på Københavns Stadsarkiv.
Der er ferielukket nu men de åbner igen i august.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,54213.0.html
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Det skal jeg absolutt. Så snill du er

Anne Messmann

Hej Kristin,
Du kan også spørge her, om der er en der vil slå op i Medistream: han er omtalt i hele 15 aviser, som jeg ikke har adgang til (men det er der andre, der har!). Desværre er han ikke omtalt i Politiken. Se linket her: http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Frank%20Skjoldborg%20Hansen%22/page/2

Venlig hilsen, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Bente Wanning

En grum skæbne for Frank Skjoldborg Hansen

vedhæftet avis omtale i Vendsyssel Tidende onsdag den 21. januar 1971



[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

 :'( :'( tenk om den ikke...tenk om han ennå levde, eller jeg fikk møte han før han døde 💔
Takk som deler - trist men greit å få med seg

John Damm Sørensen

Citat fra: Anne Messmann [4344] Dato 15 Jul 2017 - 12:28
Du kan også spørge her, om der er en der vil slå op i Medistream: han er omtalt i hele 15 aviser, som jeg ikke har adgang til (men det er der andre, der har!). Desværre er han ikke omtalt i Politiken. Se linket her: http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Frank%20Skjoldborg%20Hansen%22/page/2

Det er sikkert samme tekst som i Vendsyssel Tidende, men jeg ser efter når jeg kommer på Det kongelige Bibliotek.

Med hensyn til selve arbejdsulykken, vil jeg antage, at Arbejdstilsynet var involveret i opklaringen af de nærmere omstændigheder. Hvis det er tilfældet, burde du kunne søge om aktindsigt i sagen.

Hilsen
John

Bente Wanning

Kristin Irene Jensen

Nu ved du da hvad der skete med ham og hvornår og hvordan.

Men sikke da en trist måde at komme herfra på, ikke mindst fordi han var så ung, så især for hans nærmeste som åbenbart ikke har fået besked nogen steder fra.

God lørdag aften.
hilsen Bente
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Men ser dette er langt unna København? Vil det da bety at han er gravlagt et annet sted enn der han bodde, eller ble han fraktet tilbake?

John, hvor henvender jeg meg for å sjekke vedr innsyn?

Kristin Irene Jensen

Ja, trist at hans 2 døtre i Norge ikke ble informert

Bente Wanning

#20
hej

Sidste bopæl var Tonemestervej og denne tilhører Grundtvigs sogn i København

læs her

http://www.grundtvigskirke.dk/page/405/sognet

Hans begravelsessted kan man finde i begravelsesprotokollerne på Københavns Stadsarkiv. Det er let at finde fordi man nu kender dato og årstal for dødfaldet.

Disse er kun online til 1940, men ved fremmøde på Stadsarkivet kan man finde afdøde frem til 1988.

Så mon ikke der findes en hjælper tæt ved Københavns Rådhus Stadsarkiv som kan klare et opslag når de åbner igen til august.

En anden måde kan være at du kontakter daglig leder eller en anden i Grundtvigs sogn, her er link til kontakter med mail adresser

http://www.grundtvigskirke.dk/page/4605/daglig-leder

Jeg er sikker på når du skriver du er fra Norge og hvordan sagen hænger sammen, så kan du få et udskrift fra kirkebog eller andet vedr. dødsfaldet. Jeg krydser finger.

hilsen Bente
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Nærliggende å tro han ble begravet ved den kirken. Har den egen kirkegård?

John Damm Sørensen

Citat fra: Kristin Irene Jensen [55542] Dato 15 Jul 2017 - 19:12

John, hvor henvender jeg meg for å sjekke vedr innsyn?
Her er kontaktinformationerne:


Arbejdstilsynet
Postboks 1228
0900 København C

Tlf.: 70 12 12 88 (mandag-torsdag kl. 8-15, fredag kl. 8-14)
Fax: 70 12 12 89

E-post: at@at.dk

Lad mig høre, hvis de gør knuder?

Hilsen
John

Kristin Irene Jensen

Holder deg oppdatert! Tusen takk.
Kristin

Kristin Irene Jensen

Hei igjen John.

Hit kom jeg og får dette svaret. Nå aner jo ikke jeg hvor min morfar jobbet, vet du hvordan jeg går frem for å finne ut mer?

Vedr. vores sag 20170037902/2

Til Kristin Irene Jensen

Kære Kristin Irene Jensen

 

Tak for din anmodning om aktindsigt i din fars arbejdsulykke fra 1971.

 

For at vi kan behandle din anmodning, har vi behov for yderligere oplysninger om den virksomhed, hvor din far var ansat, da han udførte arbejdet. Vores dokumenter er nemlig arkiveret på brancher, kommuner og virksomhedsnavn. Vi har behov for så mange som muligt af følgende oplysninger:

 

Virksomhedens navn:

Virksomhedens adresse:

Virksomhedens CVR.nr:

Virksomhedens branche:

 

Vi afventer dit svar før vi foretager os yderligere.

 

Venlig hilsen

 

Mette Grøndahl Hansen

Tilsynssupporter


John Damm Sørensen

Citat fra: John Damm Sørensen [1492] Dato 15 Jul 2017 - 18:31
Det er sikkert samme tekst som i Vendsyssel Tidende, men jeg ser efter når jeg kommer på Det kongelige Bibliotek.


Det var Ganske rigtigt de samme oplysninger, der gik igen I de øvrige aviser. Dog havde Berlingske Tidende en meget kort notits, hvoraf det fremgik, at granitblokken vejede 50 kg.

Hilsen
John

John Damm Sørensen

Citat fra: Kristin Irene Jensen [55542] Dato 17 Jul 2017 - 10:46
Hei igjen John.

Hit kom jeg og får dette svaret. Nå aner jo ikke jeg hvor min morfar jobbet, vet du hvordan jeg går frem for å finne ut mer?

Vedr. vores sag 20170037902/2

Til Kristin Irene Jensen

Kære Kristin Irene Jensen

 

Tak for din anmodning om aktindsigt i din fars arbejdsulykke fra 1971.

 

For at vi kan behandle din anmodning, har vi behov for yderligere oplysninger om den virksomhed, hvor din far var ansat, da han udførte arbejdet. Vores dokumenter er nemlig arkiveret på brancher, kommuner og virksomhedsnavn. Vi har behov for så mange som muligt af følgende oplysninger:

 

Virksomhedens navn:

Virksomhedens adresse:

Virksomhedens CVR.nr:

Virksomhedens branche:

 

Vi afventer dit svar før vi foretager os yderligere.

 

Venlig hilsen

 

Mette Grøndahl Hansen

Tilsynssupporter



CVR fandtes vist ikke dengang.
Jeg kan kun finde på noget om adressen, der var Frederiksberg Elektricitetsværk, Finsensvej 72, Frederiksberg.
Med hensyn til branche vil jeg tro, at det er nedbrydning.


Hilsen
John

Kristin Irene Jensen

Nei, der kom jeg ingen vei. Må evt prøve å finne hvilket firma han kan ha jobbet for ved å prøve å finne informasjon om el.verket.

Vedrørende  din  anmodning  om  aktindsigt Arbejdstilsynet  har  modtaget  din  anmodning  om  aktindsigt  i  en  arbejdsulykke  sket i  januar  1971  i  forbindelse  med  nedrivningen  af  Frederiksberg  Elektricitetsværk  på Finsensvej.  Du  har  ikke  kunne  oplyse,  hvilken  virksomhed  skadelidte  var  ansat  i. Vi  kan  desværre  ikke  behandle  din  anmodning,  da  den  ikke  lever  op  til identifikationskravet  jf.  offentlighedsloven  §  9,  stk.  1,  nr.  1. Du  er  velkommen  til  at  sende  en  ny  anmodning  om  aktindsigt,  hvis  du  skulle  finde oplysninger  om  den  virksomhed,  som  skadelidte  var  ansat  i.

John Damm Sørensen

Frederikberg Bladet skrev 21. januar 1971, at ulykken skete på CF-gården på Finsensvej 74, og at granitblokken vejede 200 kg.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Kristin Irene Jensen

Synes selvfølgelig dette er grusom lesning. Og jeg forstår ikke hvorfor arbeidstilsynet ikke dra frem årstallet 1971, måned januar og se på og sende meg papirene som ligger under januar?! 😔