Norsk kvinne søker...

Startet af Kristin Irene Jensen, 12 Jul 2017 - 13:41

Forrige emne - Næste emne

Christian Grøndberg

Citat fra: John Damm Sørensen [1492] Dato 18 Jul 2017 - 16:06
Citat fra: John Damm Sørensen [1492] Dato 15 Jul 2017 - 18:31
Det er sikkert samme tekst som i Vendsyssel Tidende, men jeg ser efter når jeg kommer på Det kongelige Bibliotek.


Det var Ganske rigtigt de samme oplysninger, der gik igen I de øvrige aviser. Dog havde Berlingske Tidende en meget kort notits, hvoraf det fremgik, at granitblokken vejede 50 kg.

Hilsen
John

Han er nævnt en enkelt gang i en avis i 1953. Ved du, hvad der stod i denne?

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3Acacb7c9f-95a4-4d31-9325-1c954c5f58d8/query/%22Frank%20Skjoldborg%20Hansen%22

Med venlig hilsen
Christian

Kristin Irene Jensen

Jeg må visst logge inn for å lese der, Christian.
Er det mulig å ta screenshot av hva det står så jeg kan lese?

Vet du når Rigsarkivet åpner og om det er mulig å spørre om hjelp derfra til å finne gravsted evt etterlatte? Eller må man møte der selv?
Kristin

John Damm Sørensen

Citat fra: Christian Grøndberg [5470] Dato 13 Aug 2017 - 20:22
Citat fra: John Damm Sørensen [1492] Dato 18 Jul 2017 - 16:06
Citat fra: John Damm Sørensen [1492] Dato 15 Jul 2017 - 18:31
Det er sikkert samme tekst som i Vendsyssel Tidende, men jeg ser efter når jeg kommer på Det kongelige Bibliotek.


Det var Ganske rigtigt de samme oplysninger, der gik igen I de øvrige aviser. Dog havde Berlingske Tidende en meget kort notits, hvoraf det fremgik, at granitblokken vejede 50 kg.

Hilsen
John

Han er nævnt en enkelt gang i en avis i 1953. Ved du, hvad der stod i denne?

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3Acacb7c9f-95a4-4d31-9325-1c954c5f58d8/query/%22Frank%20Skjoldborg%20Hansen%22


Jeg ser efter ved næste besøg på Det kongelige Bibliotek.

Hilsen
John

Kristin Irene Jensen


John Damm Sørensen

Notitsen fra 1953 var en bekendtgørelse af bryllup mellem Edith Hansen datter af arbejdsmand Svend Hansen, Teglværksgade 8, Nykøbing og søfyrbøder Frank Skjoldborg Hansen, søn af arbejdsmand Henry Jørgensen, Sakskøbing.
Vielsen foregik i København lørdag 5. september 1953.

Hilsen
John

Kristin Irene Jensen

Wow John!! Tusen, tusen takk! Da må jeg finne ut om det var barn i dette ekteskapet. Og om min mor kan ha hatt søsken.

Reisen fortsetter 😊

John Damm Sørensen

#36
Vielsen mellem Edit Tove Hansen og Frank Skjoldborg Hansen er her på Københavns Rådhus 5. september 1953.

Edit Tove Hansen afgik ved døden 25. marts 1987. Hun boede også på Tonemestervej 20 ved dødsfaldet.


Hilsen
John



Kristin Irene Jensen

#39
Lurer meg på om der kom flere.
Alt dette i kirke bøker som ikke er skannet ennå?  :-\

Inger Toudal

#40

Tryk på de blå tekster i Johns indlæg, så får du linkene til kirkebøgerne frem (gælder også vielsen 1953).

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kristin Irene Jensen

Ja det har jeg gjort! 😊 men jeg lurte på om det var flere barn, altså om sønnen Frank fikk hadde søsken 😉

Kristin Irene Jensen

Noen av dere som vet når kirkebøkene fra 1971 blir skannet? Hvilket sted kan jeg henvende meg til i mellomtiden bortsett fra her?

Inger Toudal


Er han blevet fundet i begravelsesprotokollerne for Københavns Kommune (Bente Lindhardt)?

Hvis du har fundet frem til sognet, kan du søge om tilladelse til at se kirkebogen:
https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/kirkeboeger-kom-godt-gang/

Citat

Det må du se – kirkebøger
Du kan også søge om tilladelse til at benytte kirkebøger der er mindre end 50 år gamle. Ansøgningen skal være skriftlig
på et ansøgningsskema eller i et brev. Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.

https://www.sa.dk/da/brug-arkivet/bestil-arkivalier/soeg-tilladelse-se-arkivalier/

Eller også kan du bestille en arkivundersøgelse:
https://www.sa.dk/da/brug-arkivet/koeb-oplysninger/arkivundersoegelser-bestil-her/

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kristin Irene Jensen

Tusen takk, Inger.
Bente har kommet med mange svar. Nå er jeg nysgjerrig på om etterkommere av morfar er i live, og kan visst ikke få svar på grunn av lover i Danmark.

Så jeg funderer på om det gjelder kun skannede kirkebøker rller totalt.

Vanskelig å sitte i Norge og bære så avhengig av hjelp.
Men vet kirkegård og sted nå.

John Damm Sørensen

Her er kopi af begravelsesprotokollen. Som det ses var Frank død ved indlæggelsen på Frederiksberg Hospital. Her må der eksistere en patientjournal.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Inger Toudal

Citat fra: Kristin Irene Jensen [55542] Dato 07 Sep 2017 - 14:06

Nå er jeg nysgjerrig på om etterkommere av morfar er i live, og kan visst ikke få svar på grunn av lover i Danmark.

Du har navn og fødselsdato på en søn. Du kan henvende dig til en hvilken som helst dansk kommune og få enten hans adresse
(hvis den ikke er beskyttet), eller datoen for hans død og adresse ved dødsfaldet (hvis den ikke var beskyttet), etc.:

https://www.cpr.dk/borgere/kommunens-udlevering-af-oplysninger-fra-cpr-om-andre-borgere/

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

John Damm Sørensen

Hej,

Jeg undrede mig over, at man ikke kan finde sønnen Joel Skjoldborg Hansen nogen steder. Det viste sig, at årsagen er, at han døde allerede i 1991. Vedlagte dødsannonce er fra Politiken.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Bente Wanning

Jeg ved ikke om dette er noget familie til dig men på Facebook findes Bente Skjoldborg Hansen som er gift med John. Parret er bosiddende på Fyn.
På hendes side er der også noget norsk.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Har alle dødd fra meg?  :-\
Skal se Bente, om hun er datter av Joel. Er det frekt å kontakte for å spørre om hun kan være mitt søskenbarn?

Kristin Irene Jensen

Citat fra: Bente Wanning Møller Poulsen [935] Dato 13 Sep 2017 - 10:54
Jeg ved ikke om dette er noget familie til dig men på Facebook findes Bente Skjoldborg Hansen som er gift med John. Parret er bosiddende på Fyn.
På hendes side er der også noget norsk.


Hun og hennes familie er fra Jylland og Fun. Hun hadde ingen kjennskap til min del av Skjoldborg Hansen. Noen som kan hjelpe meg finne ut om Joel hadde søsken/barn/mann?

John Damm Sørensen

Hej,

Jeg kan prøve at spørge på Frederiksberg Stadsarkiv. Men jeg er ikke hjemme den næste måneds tid, da jeg i morgen tager på pilgrimsvandring i Spanien.
Jeg har også prøvet at kontakte en anden Skjolborg Hansen, som heller kendte noget til Frank. Så vi må blot konstatere, at der er adskillige familier med det efternavn.

Hilsen
John

Kristin Irene Jensen

Takk John. Vil dette pris på om du vil forhøre deg rundt. Vil gjerne vite hvem av Skjoldberg Hansen du har komtaktetså jeg kan stryke de fra lista mi.

God vandring!

John Damm Sørensen

Hej Kristin,

Har sendt en mail til dig.

Hilsen
John