Hvordan finne en grav

Startet af Kristin Irene Jensen, 13 Jul 2017 - 13:17

Forrige emne - Næste emne

Kristin Irene Jensen

Når man ikke vet hvor personen bodde eller døde? Har søkt findengrav/ulike andre men navnet kommer ikke opp. Vet kun årstallet han døde og navnet, hvordan gå frem?
På forhånd takk 😊

Hans Mikkelsen

Du skriver ikke årstal på hvornår vedkommende døde. Har du prøvet afdøde.dk eller dk-gravsten.dk

Venlig hilsen
Hans Mikkelsen

Kristin Irene Jensen

De har jeg ikke prøvd! Tusen takk for tips 😊 ikke skrive årstall nei...kan jeg spørre hvorfor ikke?

Kristin Irene Jensen

Jeg vet ikke om jeg gjør det feil. Finner ikke han noe sted 😔 kan det være at han er død og begravet i et annet land? Siste adressen vi hadde var i Danmark, Sakskøbing. Om det er noen snille mennesker som kan hjelpe meg, vil jeg sette umåtelig stor pris på det ❤

Bente Wanning

Ifølge dette er Sakskøbing kirkegård ikke af fotograferet, og derfor der den ikke online.

http://www.dk-gravsten.dk/Maribo-amt.php

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Åh lov å håpe det er derfor!  Hm, hva gjør man da...? Reiser ned og går gjennom hele kirkegården?

Bente Wanning

Såfremt du ønsker så skriv personens navn fødselsdato og år - ja skriv hvad ud ved om personen.
Var han gift så skriv med hvem og al info på ægtefælle.
Så vil jeg eller andre her i gruppen gerne hjælpe til, det vi kan.

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Åh kjære Bente! Tusen takk for et fantastisk snilt innspill!
Alt jeg vet:
Navn: Frank Skjoldborg Hansen, født 30.01.1928. Død 1968
Siste kjente adresse: Sødre gade 20, Sakskøbing
Mor: Gunhild Ottine Hansen (f 1907
Far: Henry Carl Jørgensen (f 28.02.04)

Var gift med min bestemor i Norge, fikk 2 barn. Ble skilt og flyttet tilbake

Bente Wanning

#8
Hej

Jeg har forsøgt med de muligheder jeg har, og desværre kunne jeg ikke finde noget. I Danmark kan vi læse kirkebøger frem til udgangen af 1969 vedrørende døde personer. Da Frank er død i 1968 kan han findes i en kirkebog, men så skal det rigtige sogn findes og det Kan være svært. Han findes ikke i Sakskøbing sogn.

Jeg håber et medlem her i gruppen kan søge i aviser via Mediastream (dette er en betalings database, som kan benyttes gratis på de danske biblioteker) på Frank Skjoldborg Hansen for evt at finde en dødsannonce eller lignende omtale.

Jeg håber du får et brugbart svar.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kristin Irene Jensen

Takk igjen, fikk nå ny og oppdatert informasjon.
Han døde i 1971 (19.01) og siste adresse var Tonemejstervej 20, 2h, 2400 KØBENHAVN NV

Henrik Brandt

Hej Kristin

Bente Lindhardt tilbyder opslag i begravelsesprotokollerne frem til 1987 på læsesalen på Københavns Stadsarkiv.

Du kan skrive til hende her. https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,54213.0.html

Stadsarkivet holder dog sommerferie og åbner igen 1. august.

mvh Henrik

Kristin Irene Jensen

Tusen takk, Henrik!
Skal skrive til Bente og høre ☺

Mette Lund

Hej Kristin

Du kan også prøve Stina Kirkegaard Hansens tråd, hvor hun tilbyder opslag i Politikens e-arkiv.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,70196.780.html. Gå til sidste indlæg på siden og skriv din forespørgsel som svar til dette.

Mvh.
Mette

Kristin Irene Jensen

Dere  er fantastisk hjelpsomme, skulle gjerne ha takket dere alle personlig! Takk for tips 😊

Hans Mikkelsen

I følge mediestream.dk er  Frank Skjoldborg Hansen omtalt i flere aviser 20 og 21 januar 1971. Hvor sikker er du på dødsåret 1968?

Venlig hilsen

Hans Mikkelsen

Ellen Steen-Petersen

Jeg tror, at i denne tråd
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=126238.0
er det blevet konstateret, at han døde i en ulykke den 19. jan. 1971.

Kristin Irene Jensen

Citat fra: Hans Mikkelsen [128] Dato 20 Jul 2017 - 20:05
I følge mediestream.dk er  Frank Skjoldborg Hansen omtalt i flere aviser 20 og 21 januar 1971. Hvor sikker er du på dødsåret 1968?

Venlig hilsen

Hans Mikkelsen

Jeg har fått bekreftet at jeg hadde feil informasjon. Min mor fikk den beskjeden i 1968. Men nå jakter jeg på hvilken kirkegård han er gravlagt på. Og har kommet fram til at han forhåpentligvis ligger på Bispebjerg gravlund. Jeg har vært i kontakt med de i dag, og de sjekker nå kirkebøker for meg.

Takk i alle fall!