Hjælp til opslag i FT-1930

Startet af Anne Marie Holck, 08 Aug 2017 - 17:19

Forrige emne - Næste emne

Anne Marie Holck

Jeg søger en kvinde, som jeg finder i alle mulige sammenhænge inkl. adresser, men de adresser er hun 'forsvundet' fra, når der er folketællinger. Det drejer sig om

Anna Marie Margrethe Nielsen, født ca. 1894 og blev viet ved en borgerlig vielse i Holbæk den 3. januar 1914 (iflg. oplysninger ved datterens fødsel, jeg har ikke fundet vielsen). Hendes mand Karl Vilhelm Nielsen døde i Randers i 1920, boende Provstegyde 4. Ved FT-1921 bor hun ikke på den adresse. Ved datteren, Lillys fødsel i 1916 bor de i Viborg, men hun døbes i Silkeborg i 1917. Jeg leder efter, hvor Anna Marie Margrethe er født...

Kan nogen hjælpe med et opslag i folketællingen 1930?

Pft.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#2
Moderen

Øverst

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=166945#166945,28032382

Måske
Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Aalborg m-kort 1617, , mat.nr.653 nr6, FT-1890, C0383

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Christian Antonius Andersen     29     Gift     husfader     Blikkenslagermester     Aalborg 
Jakobine Jensine Marie Andersen     29     Gift     husmoder          Nørre Sundby 
Antonius Jacob Rihkart Andersen     4     Ugift     barn          Aalborg 
Antonette Marie Anna Andersen     2     Ugift     barn          Aalborg 
Aage Simon Osval Andersen     1     Ugift     barn          Aalborg 
Anine Magrethe Larsen     18     Ugift     tjenestepige     pige     Nibe 



Aalborg, Hornum, Nibe Købstad, Lille Nørregade, Forhus Stuen a Mtr. 92, 75a, FT-1880, C4434

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Christian Larsen     41     Enkemand     Husfader. Skomager og Skorstensfejer          Bislev Sogn, Aalborg Amt  
Niels Larsen     10     Ugift     hans Søn          Nibe  
Amalie Nicoline Larsen     9     Ugift     hans Datter          Nibe  
Anne Margrete Larsen     8     Ugift     hans Datter          Nibe  
Emma Emilie Larsen     7     Ugift     hans Datter          Nibe  
Aage Kirstein Larsen     4     Ugift     hans Søn          Nibe  
Juliette Sofie Marie Andersen     39     Gift     Huusholderske          Kjøbenhavn  
Camilla Andersen     12     Ugift     hendes Datter          Kjøbenhavn  
Jesper Larsen Sørensen     21     Ugift     Skomagerlærling          Østersvenstrup Sogn, Hjørring Amt  
Anders Jensen Andersen     18     Ugift     Skomagerlærling          Broust Sogn, Hjørring Amt  



Aalborg, Hornum, Nibe Købstad, Lille Nørregade, Forhus Mtr. 92, 57, FT-1890, D2676

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Christian Larsen     51     Gift     Husfader     Skomager     Bislev Sogn, Aalborg Amt  
Ane Margrethe født Kiel     40     Gift     Husmoder          Sæby  
Emma Emilie Larsen     17     Ugift     Barn          Nibe  
Aage Kjerstein Larsen     14     Ugift     Barn          Nibe Kjøbstad, Aalborg Amt  
Juliette Jakobine Pouline Kirstine Larsen     7     Ugift     Barn          Nibe Kjøbstad, Aalborg Amt  
Ditlevmine Henningmine Marie Larsen     5     Ugift     Barn          Nibe Kjøbstad, Aalborg Amt  
Thorvald Kjerstein Larsen     3     Ugift     Pleiebarn          Kjøbenhavn  
Christian Hannibal Birkegaard     50     Ugift     Svend     Skomagersvend     Kjøbenhavn  
Jens Christian Aagesen     78     Enkemand     Svigerfader          Hjørring  
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Marie Holck

Jamen altså Gitte :)

Jeg er dybt imponeret. Tusinde tak :)