Opslag i Myheiritage, HADDEBY Slesvig

Startet af Arne E. Pedersen, 10 Aug 2017 - 22:23

Forrige emne - Næste emne

Arne E. Pedersen

Hej
Jeg ønsker et opslag i Myheiritage om en person i Haddeby, Slesvig.
Jeg kan søge oplysningerne i Google; men kan ikke se dem i Myheiritage.

Johann Röh ca. 1709- 1782
Far: Hans Röh født 11. marts 1676
Mor: Heileweg Röh, født Buck ca. 1677 i Esprehm- Haddeby
Johann skulle have to brødre, Detlef Röh + 1 mere
Johan skulle være gift med Anna Marie Röh ca. 1750 og født 2. april 1724 i Weddelspang
De skulle have 5 børn, to er nævnt Peter  og Jacob
Johann skulle være død 1782.

Det er, hvad jeg kan se på Google i Myheiritage.




 
Venlig hilsen
Arne E. Pedersen
Frederiksværk

Christian Konstmann Autzen

Kirkebogen for Haddeby sogn går vist nok ikke længere tilbage end til ca. 1750 - så hvad der måtte ligge forud for den tid i Haddeby kan være svært at klarlægge, har mine egne studier i kirkebogen for Haddeby vist (- på landsarkivet i Aabenraa).

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne E. Pedersen

Hej Christian
Jeg ser på Microkort på Rigsarkivet i København og den første Mischebuch (Tf. , Konf., Verl., Tr., og Best.) starter år 1641-1752 fra Haddeby.

Det var for at få oplysninger fra Myheiritage, jeg kan søge noget frem i Google; men da jeg ikke betaler til Myheiritage, kan jeg ikke se alle oplysningerne.
Venlig hilsen
Arne E. Pedersen
Frederiksværk

Christian Konstmann Autzen

Hej Arne

Så husker jeg nok fejl, eller også var kirkebøgerne svære at tyde hhv. måske ikke fuldt opdateret. Det er et par år siden jeg var igang der. At sidde på et arkiv og skulle læse microkort er ikke den bedste form for arbejde, hvor vi jo i dag er blevet vænnet til at sidde bag skærmen og kunne forstørre og så videre - samt have tiden til at kunne fordybe sig.

Egentligt mærkeligt, at tyskerne konsekvent stadig afviser at lade den gamle danske kulturarv komme danskerne tilgode. Kulturarv fra de tidligere tyske områder i det nuværende Polen har tyskerne ingen problemer med at lade komme det tyske folk tilgode.   

Haddeby kirke er iøvrigt et besøg værd, et dejligt sted ud til fjorden. Desværre er de gamle gravsten ikke bevaret, oplyste en gartner mig om, da jeg var der og fik en snak med ham. Årsagen til, at de ikke gemmer gamle gravsten, men knudser dem, er den simple, at skriften på stenene forsvinder ret hurtigt - sagde han.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne E. Pedersen

Hej Christian
Ja, du har ret, det kan være svært med at læse microkort. Det ville være dejligt, hvis Slesvig-Nordtyskland osv kom på nettet.
Venlig hilsen
Arne E. Pedersen
Frederiksværk