Grenå - navigatørskole 1911-1922 hvor findes oplysningerne idag?

Startet af Hanne Fisker, 12 Aug 2017 - 19:45

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Kære Forum

Imellem min mors efterladte billeder, har jeg fundet et gammelt billede af min morfar Jens Hansen Jensen f. 1892, som er fotograferet sammen med en gruppe mænd. Billedet er muligvis fra da han var på Grenå Navigatørskole, desværre ved vi ikke præcis hvornår han var der!

Findes der arkivalier fra Navigatør skolen i Grenå?

Ifølge en artikel i Randers Amts avis - som ikke har med billedet at gøre - står der: -og efter endt eksamen på Grenå Navigatørskole kom han ud at sejle. Under 1. verdenskrig osv. Han kom vistnok ud at sejle allerede i 1911, måske endda før det. Han ses i hvert fald på disse distanationer:

Jens Hansen Jensen, dansker, 19 år gammel, rejser 27/10 1911 fra Southhampton i England som passager på skibet "Amazon" til Buenos Aires i Argentina.

Jens H. Jensen, dansker, 28 år gammel, er 1920 registretet i den amerikanske folketælling i New York som besætningsmedlem på dampskibet "S. S. Knoxwille".

Jeg har fundet ham i FT-1911 og 1921 i hjembyen Udbyhøj, så jeg formoder at billedet er taget i de mellemliggende år!

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Ps: Jeg skal lige have billedet scannet før jeg kan vise det.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ivan Jensen

Hej Hanne.

Hvis der findes arkivalier, findes de måske på Grenå arkiv.
Prøv at spørge der:
http://norddjursarkiver.dk/
arkivet@norddjurs.dk

Mvh
Ivan
Med venlig hilsen
Ivan Jensen

Webmaster på djursdatabasen.dk og danskekartoffeltyskere.dk

Hanne Fisker

Hej

Til Gitte: Billedet ligner meget det jeg har, men det er ikke de samme personer så vidt jeg lige kan se, kan desværre ikke forstørre billedet.
Tak for det andet link det gav en hel del forståelse for hvorfor jeg ikke kan finde noget om en navigatørskole. ;-)

Til Ivan Jensen: Tak for linkene til arkivet, der vil jeg prøve at spørge.

Tusind tak for hjælpen, forsat god aften til jer begge to.

Mvh
Hanne Fisker

Hanne Fisker

#4
Hej igen

Her er mit billede. Kig godt på manden i midten han er også med på det billede Gitte linkede til og lige bagved ham står en mand som ligner min morfar?

Mvh
Hanne

[vedhæfting slettet af admin]