Legacy Family Tree er blevet købt af MyHeritage

Startet af Lars Erik Bryld, 13 Aug 2017 - 09:43

Forrige emne - Næste emne

Lars Erik Bryld

... og granatchokket er ved at forplante sig over på Legacydansk's forumside. Kærligheden til MyHeritage derovre er lige så lav som hengivenheden for Legacyprogrammet er. Jeg er lidt overrasket over intet at se om det på dette forum, hvor jeg egentlig også troede at flertallet var Legacybrugere.

Altid underholdende og sarkastiske Tamura Jones, som hverken elsker Legacy eller MyHeritage har en grundig analyse af situationen på:

https://www.tamurajones.net/MyHeritageBuysMilennnia.xhtml

Tamura Jones' opfattelse er, at der er tale om en win-win-win situation for alle parter og at en meget sandsynlig udgang kunne være, at Legacy Deluxe bliver et rent gratisprogram på sigt (men til gengæld næppe opdateret mere ud over at kunne kobles direkte på MyHeritage).

Nå, men hovedproblemet er stadig, at der ikke rigtigt findes nogle rigtigt gode allternativer, og slet ikke, hvis programmet helst skal tale dansk. Den del af det står Legacy ret alene med, så vidt jeg har hørt.

Selv tager jeg nok 10 år til med det nu nok definitivt stendøde Genbox Family Tree - mine behov er ikke så vilde ...

Anne Marie Holck

Nu er der jo gået et par uger, siden bomben sprang, og granatchokket er ved at fortage sig :) Sagen er jo nemlig den, at opkøbet i første omgang overhovedet ikke har indflydelse på Legacy, som det kører i dag, så itv. tager vi det helt roligt, og så må vi se, hvad der sker. Hvis den kvinde, du nævner, mener og får ret i, at Legacy Deluxe bliver et gratis program, så kan vi da alle være ganske meget tilfredse :)