Tenna Tove Vilhelmsen f. 1920 i København hvor bliver hun og familien af?

Startet af Inger Kristensen, 19 Aug 2017 - 08:58

Forrige emne - Næste emne

Inger Kristensen

Hej

Jeg har forgæves ledt efter Tenna Tove Vilhelmsen - hun er "Vilhelmsen Pige" i linket her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=81111#81111,13666251

Hun blev født i København, Sankt Matthæus sogn den 29.12.1920 og døbt 05.06.1921 samme sted. Men det er også alt hvad jeg har kunnet finde. Jeg har søgt både efter konfirmation og død men har ikke fundet hende hverken i Sankt Matthæus eller Sankt Lukas sogne.

Hendes søster Gurli Rosa Lea Vilhelmsen blev født 31.08.1909 i København, Sankt Lukas sogn. Gurli bor i FT1921 hos sin farmor og farfar på Rolighedsvej 4 på Frederiksberg.

I FT1925 er Tenna+familien flyttet fra Valdemarsgade 36 og lejligheden er nu beboet af Tennas mormor Line Christine Larsen og 1 logerende.
I FT1925 Rolighedsvej 4 bor Tennas farmor og farfar med deres børn - nu uden Gurli.

Ved nogen hvor Tenna, Gurli og deres forældre Leo Henrik Vilhelmsen og Martha Christiane Sigfrida f. Frederiksen er blevet af?

mvh
Inger Kristensen











Stina Kirkegaard Hansen

#1
Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.
Restauratør Leo Henrik Wilhelmsen
Cafe du Prop
dør d. 26. maj og bisættes d. 1. juni 1940 fra Søndermark Krematorium.
Dødsannoncen underskrives af Martha, Gurli og Tenna.

Hans død findes her:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=155963&side=276

Venlig hilsen
Stina


Inger Toudal


Fra MyHeritage:

Tenna Tove Vilhelmsen
1925 Danmark Folketælling
Fødselsdag:   29. sep. 1920
Bopæl:   5. nov. 1925 - Jørgensens Vej, Frederiksberg, Denmark
Forældre:   Leo Henrik Vilhelmsen, Martha Elfrida Vilhelmsen
Søster:   Gurli Rosa Lea Vilhelmsen

FT-1925: A. D. Jørgensensvej 22, Frederiksberg (Solbjerg sogn)

Tenna Tove Wilhelmsen
1930 Danmark Folketælling
Fødsel:   29. dec. 1920
Bopæl:   5. nov. 1930 - Brandesallé, Frederiksberg, København, Denmark
Far:   Leo Henrik Wilhelmsen
Mor:   Martha Sigfrida Wilhelmsen
Søster:   Gurli Rosa Lea Wilhelmsen

FT-1930: Brandes Allé 5, 4 tv., Frederiksberg

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal


Inger Kristensen

Hej Inger
Jeg havde ikke set dit svar men også tusind tak til dig.......hvordan finder du så hurtigt en ny adresse? Jeg synes ikke jeg har det store held med dansk demografisk database når det er København.
Mvh Inger


Inger Kristensen

Hej alle
Tusind tak til Inger for dit tip om myheritage. Det er jo bare ikke altid muligt at se alle oplysninger uden at være medlem.

Det er dog på grund af den side at jeg nu spørger: er der nogen steder man kan finde årsagen til at Tennas morfar ender på Frederiksborg arbejdsanstalt? Han blev skilt fra hendes mormor men det er jo højst den indirekte årsag.
Mvh
Inger