tversted og harrislev

Startet af Inge-Vibeke Kops, 23 Okt 2010 - 17:05

Forrige emne - Næste emne

Inge-Vibeke Kops

Min kone søger Ane Sophie Jensdatter fra Tversted. Født omkring 1777. Det ser ud til at der mangler sider i kirkebogen. Hvem er hendes forældre?Vi har fået et vide at der for nogle år siden var en del skriveri omkring dette emne. Hvad var konklutionen? Hvis der var nogen?

Jeg søger Niels Pedersen Maalsen fra Harridslev(Vennebjerg herred, Hjørring amt), født omkring 1766. Vi kan ikke læse hvad der står i Harridslev kirkebog. Hvis han er født der. Han dør i Harridslev i  maj 1843.

Maalsen, kan staves Moltsen, Molsen har vi set.

Hvis disse 2 kan kombineres, har min kone og jeg anesammenfald.
Og det har vi nogen formodning om at de kan.


Hvis nogen har søgt, vil det være en stor hjælp for os at komme videre.

mvh vibeke og søen


Jens Thomassen

Hej Søren

Er det Harridslev sogn ved Randers vi taler om.?

Niels Pedersen Maalsen kan jeg ikke se er død maj 1843 i dette sogn.

Har du fundet ham i folketællinger i dette sogn.?

Hilsen

Jens Thomassen
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Inge-Vibeke Kops

Hej Jens
Det er Harridslev Sogn(Harritslev) Vennebjerg Herred, Hjørring Amt
Med venlig hilsen
Søren

Flemming Kristensen

#3
Hej Søren

Er det denne familie du har:
1766 - 20 okt døbt Peder Christensen og Maren Christensdatter
barn N: Niels
Sus Johanne Christensdatter, Christen Molsen, Jens Laursen?, Niels Christensen, Johanne Simonsdatter.
intro d. 30 november

Christen (Nielsen) Moltsen [f ca 1715 d 04 feb 1791] har jeg mere på, han får 7 børn der alle bærer navnet Molsen. Men Peder Christensen og Maren Christensdatter har jeg ikke flere oplysninger om.

Der er lige dette skifte:
29.juni 1791 Afkald fra Søren Moltsen af Nørre Harritslev, Jens Moltsen ibidem, Niels Moltsn i Sønder Harritslev, Johanne Moltsdatter, gift med Svend Laursen, tjenende i Hjørring Præstegaard, efter deres far Christen Moltsen, som boede hos sønnen Niels.

Hvorledes passer det ind i hvad du har?

Ane Sophie Jensdatter fra Tversted, vil jeg prøve at se på i aften, hvor jeg har bedre tid.

Prøv også undersøg:
26. august 1790 Afkald fra Niels Christensen Moltsen, husmand i Vennebjerg, og Niels Thomsen Landsoldat, tjenende i Gjurup, efter deres afg. søster Kirsten Thomasdatter.
og
5. oktober 1801, folio 54b Niels Thomsen Raaberg i Hvidevold, Vennebjerg Sogn, gift med Else Anchelei Stephansdatter. Fællesbørn: Mette Marie Nielsdatter, 4 år, og Kirsten Nielsdatter, ½ år. Deres formynder farbroderen Niels Christensen Moltsen i Tuen, Vennebjerg Sogn. Enkens laugværge Niels Christensen/Jespersen Moyen. Vurderingsmænd Peder Nielsen i Stade og Hans Jensen i Hvidevold. Gæld til Jens Baand i Hundelev, Søren Kjær i Hundelev, Christen Nielsens enke i Hvidevold, Degne-Jens i Vennebjerg
og
23.februar 1811 husfæster Christen Laursen Tversteds hustru Else Christensdatter i Bagterp. Arvinger: en broder Christen Sørensen i Mølbakken, Harritslev Sogn, en søstersøn Christen Nielsen hos sin fader gårdmand Niels Moltsen i Sønder Harritslev, en broderdatter Kirsten Nielsdatter, gift med gårdmand Christen Steffensen ibidem

Det er måske også personer i den kreds

rettet stavefejl

med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring