Ligsyn

Startet af Susan Fellows, 23 Okt 2010 - 17:41

Forrige emne - Næste emne

Susan Fellows

Hvor kan jeg finde frem til et ligsyn?
Det drejer sig om en Hans Jensen som død i Sønderborg i Juni 1905. Han boede i Nykøbing Mors og er begravede i Vejle.

Tak
Susan

Jørgen Green

Hvis den pågældende ikke er død på grund af en ulykke, selvmord og lign., men af sygdom og lign. så findes pågældendes dødsattest på Landsarkivet i København. Normalt skal dødsattesten findes for den lægekreds, hvor han boede på tidspunktet for dødsfaldet, selv om han er død eller begravet et andet sted.

mvh

Jørgen Green
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Susan Fellows

Tak Jørgen.
Jeg tror han druknede ved et uheld.

Susan

Jørgen Green

Så findes der formentlig også en politirapport fra den politimester, hvor han druknede. Denne rapport skal findes på det landsarkiv, som dækker det område, hvor dødsfaldet skete. Endvidere vil der bl.a. ved drukneulykker blive udstedt den dødsattest, som kaldes medicolegal. Den vil som regel ligge sammen politirapporten, men vil også kunne findes i Sundhedstyrelsens arkiv med dødsattester på Landsarkivet for København m.fl.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk