farve-laser-multifunktionsmaskine

Startet af Janne Jacobsen, 09 Sep 2017 - 10:29

Forrige emne - Næste emne

Janne Jacobsen

Er der nogen i dette forum som har erfaring med en sådan? - hvordan er kvaliteten af udskrift og scanning af billeder?

Vores lokalhistoriske arkiv som er meget lille, og pt. ligger stille grundet mangel på friillige vil jeg gerne have "skudt" igang. Dertil havde jeg tænkt at jeg kunne bruge en "aflagt" stationær pc med windows 7 og så købe nævnte alt i en printer. Nu er der så blevet lidt diskussion om kvaliteten af scanninger vs windows 7 på ældre stationær og ny scanner/printer.

Jeg kan se på nogle af mine billeder jeg har scannet for år tilbage, at de er "stribede". Det skal jeg helst undgå, men hvordan?

At det helst skal være laser er af den simple årsag at den er billigere i drift og at den vil stå ubrugt i længere perioder.

Hilsen Janne

Grethe Leerbech

#1
Hej
jeg har en Samsung laserprinter-den mindste man kan få - CLX 3305 - Jeg har haft den i 5 år nu og den tager stadig flotte farvebilleder-uden striber og uden tonefejl- (dvs. farveforvanskninger), hvis jeg altså sørger for at den har de patroner den skal bruge.  den er stabil og der er god service på den
Om den er dyr i drift ved jeg ikke. Det koster ca. 1000 kr. at få alle patronerne udskiftet, og som alle moderne printere bruger den af alle farverne når den udskriver grå/sort skrift,  Jeg bruger den ikek hele somemrperioden, da jeg bor i sommerhuset- så er det kun måske et par enkelte gange. det tager den ikek skade af og jeg har helelr ikek lagt mærke til at farvepatronerne udtørrer. det er meget let at skifte dem ud.

den er måske lidt langsom til at skrive ud dvs. fra jeg har sagt print og printet kommer, men så går det hurtigt. 

God jagt

mvh
grethe

Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Lis B. Jensen

Hej

Jeg har Haft en HP Office Jet - der både kunne scanne, havde Ocr-læser og printfunktionen.
Den skrev udmærket billeder ud fra Windows 7
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/