FORKERT OPSLAG - Hvornår er de gift

Startet af Helle Jespersen, 21 Sep 2017 - 09:56

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har nu i længere tid søgt efter en vielse som jeg ikke kan finde.
Muligt de slet ikke er gift, men jeg tvivler nu på det.

Parret jeg søger en vielse på er Anders Christian Andersen født 1. marts 1869 i Skibby, Horns Herred, Frederiksborg amt. Og Madseline Petersen født 17. september 1875 i Stenstrup, Svendborg amt.

Efter FT1901, skulle de være gift i 1898.
Ved Ft 1901 opholder de sig i Stenstrup, Svendborg amt.

Ved de efterfølgende folketællinger opholder de sig på Sjælland, Kornerup i Roskilde amt.

Jeg har søgt de steder deres børn er født, da det jo var nærliggende at tro det kunne være der. Jeg har søgt i Skibby, og i Kornerup. Men også i Stenstrup efter vielsen. Men den er der ikke.

Nogen der har bedre øjne end jeg?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Jeg sover - flot.
Jeg har blandet to par sammen. Jeg har to ved navn Anders Christian Andersen.

Tak, kan jeg lukke den her, så folk ikke bruger tid på den. Så sætter jeg et nyt opslag op i stedet.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Toudal


Ved FT-1901 står der, at der er et dødt barn i ægteskabet:

Svendborg, Sunds, Stenstrup, Stenstrup, 42c, 180, FT-1901, D7538
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Kristian Andersen     18690301     G      Husfader      Arbejdsmand      Skibby Sogn Frederiksborg Amt 
Madstine Pedersen     18750917     G      Husmoder            Stenstrup Sogn Svendborg Amt


Gift hvornår:   1898   
Antal levende børn:   0   Antal døde børn:   1

Sønnen døde 8. juni 1899: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17138431#181279,30777073 - nr. 11

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Helle Jespersen

Inger - Den oplysning havde jeg ikke.
Jeg havde overset den oplysning at der var et dødt barn. Tak skal du have.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.