Fejlslået opgradering af MacStamTræ 6.3.3 til MacFamilyTree 8

Startet af Flemming Batting, 26 Sep 2017 - 08:08

Forrige emne - Næste emne

Flemming Batting

I forbindelse min opgradering til OS X El Capitan købte jeg sidste version hos Synium - men det er umuligt for mig at åbne den fil "MacStamtræ.app", som ligger på min HD , hvor der også er taget backup siden 2014.
Jeg har (naturligvis) forelagt Synium mit (store) problem (ca. 20000 personer og 7-8 års arbejde) - men jeg forstår ikke deres svar, se nedenfor.....
Den nævnte fil med ".mftsql" kan jeg ikke finde på min HD eller backup. Er der nogen der hjælpe resp. guide mig videre?

På forhånd tak - Flemming Batting

Hi,

macstamtrae.app is the application, not your file. You have to search for the family tree file you created.
MacFamilyTree files have a .mftsql suffix, so could use the system search to look for it.
Regards,
Ben


Am 22.09.2017 um 15:46 schrieb Jytte og Flemming Battting <privat@danois.dk>:
Hello Ben
Thanks for the respons!
Shall I load the old file in the new program – and from what point. My file-name is: "MacStamtræ.app" and pict-file is: "Billeder til MacStamtræ".
I work with "TeamVieawer" - may be we can fix on  that way.
Best regards, Flemming Batting

Fra: MacFamilyTree <macfamilytree@syniumsoftware.com>
Dato: fredag den 22. september 2017 kl. 15.02
Til: Jytte og Flemming Battting <privat@danois.dk>
Emne: Re: Import data fra ver. 6.3.3. to 8.2.3

HI,
what is happening if you try to import the file? We haven't heard from any customer that opening an old file in the new version doesn't work.
Are there any error messages?
Regards,
Ben

Am 22.09.2017 um 12:55 schrieb Flemming Batting <website@syniumsoftware.com>:
I have just upgrade my OS 10.6 to OS X el captain ognd MacFamilyTree 8.2.3 - and now I can't read my old records (27,000 persons) how can I fix an import from the old to the new version?
Can you help me?
Best regards, Flemming Batting

Flemming Batting

Jeg ved hjælp af en mac-it-konsulent fået installeret MyFamilyTree 8.
Man kan ikke installares direkt fra filen "MacStamtræ.app" - der skal bruges flere filer, som er på HD og derudover skal også trækkes et link til det billed-bibliotek som MacStamtræ benytter, for at opdateringen sker!
Jeg har dd reklameret til Symnium (softwareproducenten) over deres dårlige resp. manglende "opgraderingsvejledning" i forbindelse med købet (pris DKK 499).

Flemming Batting