Hej Forum Jeg søger hjælp med data fra an vielse 1927 i Sankt Pauls kirke

Startet af Kurt Arne Empacher, 03 Okt 2017 - 08:10

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Er der en der kan hjælpe med data om de 2 personer i denne vielse 31-03-1927 jeg vedhæfter den, søger oplysning om hvor
Hans Peter Anton Gade f.24-02-1902 hvor? og hans mors Julie Cecilie Gades status, ligeledes ønskes data på konens Dagmar Berdhardine Probst Emilie Hanson f.8-07-1905 hvor? jeg har hendes forældre i en folketælling 1925 Olaf Bernhard Hanson f. i Sverige og hustru Marie Caroline Probst  det er nr 11
Håber der er en der har nogle data de vil blive modtaget med stor tak
Mvh
Kurt A Empacher
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17118443#156115,26139030
Hilsen
Kurt A Empacher

Helle Jespersen

#1
Jeg læser følgende:
Gade Hans Peter Anton, født i København 24. februar 1902, ungkarl, murerxxxx, Vognmagergade 25, 4
søn af afdød xxx Julie Cecilie Gade
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Konen er født i København og hendes status læser jeg som badefunktionær, Bosiddende Adelgade 50, 3. sal
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.


Kurt Arne Empacher

Stor tak til dig Helle og til dig Inger
Det er bare skønt med jer gode hjælpere,der er en der bliver glad,jeg har nemlig prøve at hjælpe et nyt medlem i vores slægtforskergruppe i Hundested ,han havde kun sin fars navn og var på bar bund men ved jeres hjælp kan jeg få sat ham igang
Så tusinde tak for hjælpen
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

Tak Inger
Så kan der arbejdes ved næste møde i Slægtforskergruppen
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Jan Lohmann

Jeg forsøger et supplerende familiemedlem, en søn, til Hans Peter Anton Gade og Dagmar Bernhardine Emilie Probst f. Hansson

Udover deres søn Arne Gade født d. 18-10-1927, (Rigshospitalet, Sokkelund, Kbh, opslag 94, nr. 1546), så skulle de have haft en søn mere: Mogens Gade!

Mogens må være født efter 5-11-1930 da kun Arne er anført i folketællingen som (deres) barn.

Den 4. person på adressen d. 5-11-1930 (Absalonsgade 25D, 2 tv, opslag 305). er Kaj George Gade (en slægtning (halvbroder til Hans Peter Anton Gade)).

Men hvornår er sønnen Mogens Gade født og hvor?

mvh
Jan Lohmann



Kurt Arne Empacher

Hej Jan
Jeg følger ikke mere op på Gade slægten ,men du kan skrive til Gert Gade som måske ved det
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Jan Lohmann

Kurt egentlig var mit spørgsmål på vegne af Gert, da han ikke ved mere og fordi broderen var ny for mig!

mvh

Jan

Kurt Arne Empacher

Ok helt iorden ,men gert har overtaget sin slægt og jeg gik ikke videre med den
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Jan
Du kunne jo prøve at lave en efterlysning her på Slægt& Data ,der er altid nogen der kan hjælpe
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn

#12
Lige en kort bemærkning ang.

Hans Peter Anton Bürger (født 24. febr. 1902 Vognmagergade 17)

Han gik i Nyboder skole (der står bl.a., at han på det tidspunkt ikke var døbt - hvilket jo først skete i 1916)

https://www.danishfamilysearch.dk/sogn2886/skole5/source145950/opslag16455314

Kun moderen er nævnt som forældre. 


---------

I FT1925 bor han hos sin separerede moder Vognmagergade 15, København - alle med navnet Gade

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-HQQ2-P?i=1449&cc=2718007


De bor samme sted i FT1911 - moderen er også her anført som separeret (med navnet Jensen)

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C952-GS32-7?i=419&cc=2691890
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Hej Thestrup-Bjørn
Jeg håber at de 2 som har slægten ser dette ,jeg hjalp en hel ny med at finde sine anerså nu kan han tilføje det du er kommet
På hans vegne tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher


Kurt Arne Empacher

Hej Gitte
Tak for hjælpen til Jan & Gert jeg håber at de ser det
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Jan Lohmann

Tak Gitte og til Kurt, som idag gjorde mig opmærksom på dit hjælpsomme svar. vedr. Mogens Gade
mvh

Jan Lohmann