Opslag i Mediastream på Laurits Almholt i Haderup

Startet af Holger Almholt, 10 Okt 2017 - 15:10

Forrige emne - Næste emne

Holger Almholt

Hej alle

Er der nogen med adgang til den lukkede del af Mediastream, som kan hjælpe med et opslag ?

Det drejer sig om Laurits Hald Almholt , født august 1913 i Haderup, Ringkøbing amt og død i Haderup 16. februar 1933

Jeg kan se, at der er 5 opslag i Holstebro Dagblad i 1933 lige efter hans død, men der er jo "Begrænset Adgang".  Og det er ikke en "ejerløs avis".

På forhånd tak

mvh

Holger Almholt

Inge Nissen

#1
Hej Holger

Jeg vil gerne kigge efter denne Almholt i de scannede aviser på Statsbiblioteket her i Århus, men det bliver først på torsdag eller fredag.

Venlig hilsen Inge

Holger Almholt


Inge Nissen

Hej Holger

Jeg fandt 3 opslag i Holstebro Dagblad - en dødsannonce, hvor det fremgår, at han er 19 år, underskrevet af Kirsten Marie Almholt og så er han nævnt 2 gange i en erindringsliste for at fortælle hvornår begravelsen er, men jeg fandt også en omtale i Skive Folkeblad, hvor der står at han døde af en alvorlig influenza, der var forekommet på hedeegnen - her står ganske vist at han var 10 år og formavnet staves Laurids, men der står også at han var søn af gårdejerske Kirsten Marie Almholt på Skovgård i Over Feldborg.

Jeg sender skærmprint til dig pr. mail.

Vh. Inge