Søgning i København efter 1930

Startet af Helle Jespersen, 12 Okt 2017 - 10:12

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har efterhånden nogle stykker som drager fra Skibby og omegn til København.
Jeg har sporet dem en del i København, men jeg strander lidt ved sidste FT 1930.

Hvad kan jeg gøre derefter for at spore deres videre færden? De var meget på farten, flyttede meget meget ofte. Så for mig er det ikke et alternativ, at pløje samtlige kirkebøger eller FT igennem for København. Så opgiver jeg inden jeg kommer igang. Men, København har jo ofte andre muligheder for at søge, så jeg tænkte, om der var andre registre, opslagsværker eller andet i den stil, jeg kan bruge efter 1930
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Helle Jespersen

Er alle registreret i dem? Ham jeg søger var ikke noget af betydning - læs fyrbøder.
Så jeg tvivler på, at de fx. ahvde telefon eller andet i den stil
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Anne Messmann

1) Du kunne starte med at søge i FT-1940 på danishfamilysearch.dk - en del kvarterer er allerede 100% intastet.
2) Hele FT-1940 er online, så dem du har fundet i FT-1930 kan du prøve at søge på samme gadenavn/nr. i FT-1940.
3) Du kan også prøve Begravelsesprotokollerne i København (1861-1942), hvor du ikke behøver at kende sognet :) - se linket her:https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/kilder-pa-nettet/begravelser-i-hele-kobenhavn-fra-1861-og-frem
4) og endelig kunne du også prøve at Google personen(erne) - måske har andre fundet noget om dem! (huske citationstegn omkring navnet - og skriv gerne et evt. fødselsår efter).

Vh, Anne Messmann
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Helle Jespersen

Hvordan søge rjeg kun i den FT på Danishfamilysearch.? Mig og den side er ikke gode venner, da den mere eller mindre konsekvent mener, at mine aner ikke findes.

Jeg har nu tjekket den gamle adresse i Ft 1940 på salldata.
Der bor de ikke i 1940 i hvert fald.

Chancen for, at de er afgået ved døden kan være tilstede. De er født hhv 1872 og 1875.
Så jeg vil prøve at tjekke begravelsesprotokollerne i København mellem 1930 og 1940

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.