Finde dødsdato og årsag...

Startet af Glenn Nielsen, 23 Okt 2010 - 20:57

Forrige emne - Næste emne

Glenn Nielsen

Hej alle slægtsforskere.

Nu har jeg siddet og brudt mit hoved med, hvornår min oldefar døde og hvor. Jeg kan måske lige starte med at ridse de ting ned, jeg ved.

Jeppe Ferdinand Jørgensen f. 25/2-1901 Nyrup by (eller Myrup?), Vester Egesborg Sogn, Hammer Herred.

Jeg ved, at han døde i en rimelig tidlig alder og, at han vist kom til skade i en arbejdsulykke på et tidspunkt, men jeg har aldrig fået fortalt af min farmor, hvor han døde (og min far ved det heller ikke).
Han er i hvert fald død efter 1929-1930, hvor min farmors søster er født...og de må have boet i området omkring Gelsted (ved Næstved), fordi de havde en gård, der vist hed Stenagergården (i Gelsted?)

Generelt har jeg problemer med at finde dødsdatoer på mine aner...så jeg må starte med ham her.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Glenn

Leif Thor Olsen

Hej Glenn.

Gelsted hører til Herlufmagle sogn, mon ikke det nu hører Næstved kommune, så prøv at henvende dig til lokalarkivet i Næstved.

Mvh. Leif

Glenn Nielsen

Kan man bare ringe til dem eller skal man møde op i egen person? Bor nemlig i Middelfart nu og kommer ikke alt for tit på Næstved egnen...