Søger hjælp til opslag i Vejviseren Århus

Startet af Jamie Jeanett Jaconelli, 19 Okt 2017 - 10:01

Forrige emne - Næste emne

Jamie Jeanett Jaconelli

Da vejviseren endnu ikke er digitaliseret, søger hjælp til afskrift af vejviseren fra 1891 til 1902 for adressen Valdemarsgade 61, kælderen omskrevet til Borupsgade 26, kælderen.

Drejer sig om min undren over at familien efterlader den yngste søn og undrer mig lidt over hvor han bor fra 1894 til 1902 hvor han bliver udskrevet fra den katolske skole! Nu ved jeg godt han bor på adressen 1891-1894, men ønsker alligevel at få afskrivningen. Jeg ved hans far bor i Randers i 1901(dog død i Århus i 1905) og moderen med de 2 andre børn og ny mand i København i 1894.

MVH
Jamie

P.S. Skt. Knud Katolske skole virker for lille til at drengene kunne bor der! Det er kun skole protokollen som er bevaret (som jeg så også er indehaver af), så findes desværre ikke noget at hente der, hvor drengen boede!

Gitte Johansen

Han står ikke i vejviser i 1901, hvis han også hedder Jaconelli, hverken i Borupsgade eller Valdemarsgade.

Men hvis han er så ung, at han går i skole, vil han jo heller ikke stå der. Det er kun overhovedet, der står i vejviseren.

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/bibliotek/vejvisere/AarhusVejviser1895.pdf

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Er lidt spændt på, om du kunne bruge dette??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jamie Jeanett Jaconelli

Hej Gitte :)
1000 tak for din tid. Ikke at det løser mysteriet. Virker helt underligt at han bor hos en ungarer, hvis navn jeg overhovedet ikke kender til. Men gav en forklaring på, hvor han har opholdt sig i perioden 1895-1901 (frem til navne festen)
Beklager mit sene svar. Sad lige og checkede "https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?action=unreadreplies" heller ikke her, kan jeg se der var svaret på denne tråd :( Virker lidt underligt. Men nu har jeg set dit svar og er rigtig glad for det. (og ja han hedder det samme som jeg eller er det omvendt - alderen tage i betragtning)