Konfirmation, Bøstrup/Bødstrup, Langeland Nørre, 1811-13

Startet af Shari Jensen, 19 Okt 2017 - 13:25

Forrige emne - Næste emne

Shari Jensen

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=178868&side=3&height=625


I den håndskrevne indholdsfortegnelse foran i kirkebogen står der at "Konfirmationer 1811-13" er at finde bagerst i bogen, efter begravelser.

(N.B. "Konfirmationer 1814" står længere oppe på samme håndskrevne liste)

Men når jeg bladrer frem til de sidste sider i bogen, finder jeg ingen konfirmationer.

Eller er det mig som ikke kan se skoven for bare træer???     ::)  

Jeg leder efter Claus Christian Diderichsen´s konfirmation som skulle være i 1812 idet han var født i 1798 (12. juli i Rudkøbing).

Ved FT 1801 bor familien stadig i Rudkøbing, men de flytter senere til Snøde Sogn, hvor jeg dog ikke kunne finde hans konfirmation. (jeg tjekkede også Rudkøbing for en sikkerheds skyld.)

KB i Snøde starter af en eller anden grund først i 1813, og det er et år for sent for hvad jeg leder efter. Jeg startede derfor med at lede i nabosognet Bøstrup/Bødstrup Sogn idet jeg tænkte at han måske blev konfirmeret der. (jeg vil også lede i andre nabosogne, hele Langeland om nødvendigt.)

Han var søn af tømmermand og møllerbygger Jochum Dietrich Schnor hvis mellemnavn og efternavn bliver fordansket til Diderich/Diderik Snohr. Han var  en af fire brødre på Langeland som indvandrede fra Holsten ca. 1790. (jeg har fået megen info allerede fra Lis Holm som har forsket i slægten.)




Shari Jensen

Mange tak, Verner!   :)  Umiddelbart ser jeg ikke min ane på listen, men nogle af bogstaverne er svære at tyde, så jeg kigger igen.

Spørgsmål: jeg troede at ao.salldata.dk  og danishfamilysearch.dk indeholdt nøjagtigt de samme scannede arkivalier???

Verner Bentsen