mulighed for læsning af politirapporter ?

Startet af dagny elisabeth salomonsen, 26 Nov 2017 - 07:54

Forrige emne - Næste emne

dagny elisabeth salomonsen

Jeg vil gerne høre lidt om, hvorvidt det er muligt at finde frem til en eventual politirapport, der nærmere beskriver en anholdelse, afhøring m.v. I forbindelse med en dom om forbedringshus (I Aarhus arrest) på grund af småtyverier (rugbrød/franskbrød).  Er sådanne rapporter tilgængelige ?

Jeg har I Daisy set, at der findes politiprotokoller (på Landsarkivet I Viborg), men jeg ved ikke om det er I disse rapporter, jeg kan få yderligere oplysninger.  Der er rapporter for såvel offentlige som private sager - men er det de aktuelle I denne her sag ?

Jeg tænker på, at der måske I forbindelse med en afhøring kunne være yderligere oplysninger om personen - personlige forhold m.v.

Jeg er spændt på at høre nærmere, og takker på forhånd for hjælpen.

Dagny Salomonsen


dagny elisabeth salomonsen

Hej Lis.

Tusind tak for dit svar vedr. politiprotokoller.  Jeg vil nu forsøge at komme videre - det vil være interessant, hvis det er muligt at få flere oplysninger ad den vej.

Rigtig mange tak for hjælpen
Dagny

Keld Sørensen

Hej Dagny !

Jeg har ved flere lejligheder været igennem disse arkivalier - uha, der er meget, men finder du lige dan kasse, hvor rapporten ligger li, ja, så er det der det hele - vidneudsagn, diverse ekstra attester, obduktionserklæringer, ligsynsattester - og det er ikke særlig opløftende læsning !

Nu er det sikkert ikke så galt i din sag, men start i noget med "Hovedjournalsager", og her vil du kunne se et sagsnummer, som du bruger til at finde selve rapporten - det er en lang bladren gennem utallige typer af sager.

Er du usikker på, hvad du skal bestille, så tag ALT, hvad du overhovedet kan få fat i - det var mest effektiv i mine tilfælde.

Håber det lykkedes for dig  ;D

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com